• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • MygganMy
    jenniekk skrev 2012-02-07 21:21:19 följande:
    Hur tänker ni angående att ni inte ska berätta i första taget?

Vi kommer vara helt öppna med det. Våra familjer och närmsta vänner vet att vi försöker med DI och om /när vi lyckas bli gravida så kommer vi vara helt öppna med det. Inte skrika ut för hela världen men kommer det upp naturligt eller att någon fråga så kommer vi berätta.

Barnet kommer också självklart få veta.

Hur tänker ni andra?
    Vi tycker det är en privatsak hur vårat barn blev till. Jag förstår att många väljer annorlunda, men i och med att min sambo har haft nog promblem med sin serilitet och nuvarande medicinering så vill vi ligga lågt med att vi behövde assisterad befruktning. Vi bor även på en liten ort där folk surrar mycket så jag ser inte varför greta i kassan på coop ska veta "i viken ställning" vi fick vårat barn...:P

Det ändrar sig säkert över tidens gång och barnet har rätt att veta, om inte annat är det bra att den vet om den skulle behöva hjälp innom sjukvården  :)
  • LiveYourDreams

Hur går det för er alla härinne? :)

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-09 12:05:05 följande:
    Hur går det för er alla härinne? :)
    Väntar å längtar fortfarande..ca 3 månader kvar. ;) Hur går d för dig?
  • Äppelblad

Har BIM-1 idag och kunde inte hålla mig utan testade. Negativt.
    Men läkaren sa att jag inte skulle testa före veckoslutet, så helt utan hopp är jag väl inte än.

Har fortfarande ont i brösten (det har jag haft sedan några dagar efter inseminationen) och en värk i magen som inte känns som mensvärk.

• MygganMy
    Äppelblad skrev 2012-02-09 16:04:01 följande:
    Men läkaren sa att jag inte skulle testa före veckoslutet, så helt utan hopp är jag väl inte än.

Har fortfarande ont i brösten (det har jag haft sedan några dagar efter inseminationen) och en värk i magen som inte känns som mensvärk.
    Då håller jag tummarna för dig :)
  • LiveYourDreams

Längtan: när ska ni börja o varför dröjer det? Du har bra tid o förbereda kroppen iaf :) jodå, haft som lättare stickig känsla i magen sen insem. Men e säkert för de varit där o grejat :)

• Längtan 30
    LiveYourDreams: dröjer för att sambon jobbar utomlands, d blir i försök i juni e d tänkt, ja hade börjat fundera på att åka t danmark å inseminera mig i maj men killen tyckte att han vill va m vid inseminationen oxå å eftersom han jobbar t 10/6 så passade juni bättre, om inte min ägglossning ändras (har haft mensen i början av mån i jan å feb) men d räcker ju m en längre cykel så kanske ja får åka själv. som ja sa t honom vägrar ja vänta t efter sommarn iaf. gyn grönlund har semesterstängt i juli nämligen, förutom första å sista veckan då d ska gå att tidsbeställa. Vi står på kö här i sverige oxå men lär inte få göra donatorinsemination förrän i sept/okt men vi bestämde att vi ska prova i danmark under tiden vi väntar.

Spännande, när e d BIM å testdag?  
  • Längtan 30
    Äppelblad skrev 2012-02-09 16:04:01 följande:

Håller tummarna
  • LiveYourDreams

Längtan: spännande! Fattar att han vill vara med :) Så ni ska också till gyn grönlund.. De va verkligen toppen. Inget daltande o mysande. Haha. Har bim 20-21a feb. Ska försöka vänta så länge som möjligt med att testa men lär börja innan bim ändå ;)

• Längtan 30
    Liveyourdreams: Hehehe nej vi kände oxå att d va överflödigt m levande ljus, rökelse lr andra myspysgrejer hahaha. Tycker Lars verkar bra, mailade å ställde frågor sent igår kväll å fick svar imorse, känns jättebra!

Förstår att du längtar efter att komma t dan för BIM å få testa, håller alla tummar å tår för ett Plus!!!! 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012