• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-10 12:48:59 följande:
    å ja hade faktiskt (lr ja snarare vi alltså) hade inte haft nåt emot att få tvillingar, även om vi räknar oss som lyckligt lottade om vi får EN bebbe :-P

Göra bort allt på en gång :). Jag har tyvärr inga anlag för det så det är nog bara ett där inne. Längtar till vul:en nu för att se att det sitter på rätt ställe! Tror ni man någonsin slutar oroa sig?
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-10 12:53:03 följande:
    Göra bort allt på en gång :). Jag har tyvärr inga anlag för det så det är nog bara ett där inne. Längtar till vul:en nu för att se att det sitter på rätt ställe! Tror ni man någonsin slutar oroa sig?
    Nej, lr jag tror iaf att man "letar spöken" å "tänk om" iaf e ja sån som person. Hade ja varit smart, hade ja ju släppt funderingar å oro redan förra månaden när ja gjorde min äggledarkontroll å fick veta att slemhinnor mm såg fint ut å inga förträngningar, men nejdå fortsätter ju hitta grejer att noja över..suck på mig haha.
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-10 12:56:07 följande:
    Nej, lr jag tror iaf att man "letar spöken" å "tänk om" iaf e ja sån som person. Hade ja varit smart, hade ja ju släppt funderingar å oro redan förra månaden när ja gjorde min äggledarkontroll å fick veta att slemhinnor mm såg fint ut å inga förträngningar, men nejdå fortsätter ju hitta grejer att noja över..suck på mig haha.

;), mmm man söker nog saker. Nu är jag rädd att vi inte kommer rymmas i huset- jag vill inte ha barnvagnen i uteförrådet.. även rädd att jag ska bli skitfet- banala saker :P
  • kamikirimusi
    Längtan 30 skrev 2012-02-09 21:21:07 följande:
    fy va synd att d inte tog sig! :( beklagar, håller tummarna att nästa försök går bättre! {#emotions_dlg.flower}
    Tack {#emotions_dlg.flower} 

• Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-10 17:18:26 följande:
    ;), mmm man söker nog saker. Nu är jag rädd att vi inte kommer rymmas i huset- jag vill inte ha barnvagnen i uteförrådet.. även rädd att jag ska bli skitfet- banala saker :P
    Hehehe ja d låter som mig oxå..Hoppas vi kan släppa d snart å bara njuta av nuet å d som komma skall.
  • Äppelblad

BIM+1 idag, testade negativt och tecken på att mensen är på väg.

Första försöket på insemination misslyckades alltså. Försöker samla kraft och blicka framåt mot nästa månad.

• MygganMy
    Äppelblad skrev 2012-02-11 16:30:22 följande:

Första försöket på insemination misslyckades alltså. Försöker samla kraft och blicka framåt mot nästa månad.

Fan Äppelblad- tänkte på dig så mycket igår, fast så länge den inte kommit fullt ut ska man väl hoppas. Annars får ni ta nya tag på ett par veckor :)
  • Fröken Smilla

Jättetråkigt att höra om era misslyckade försök

Jag är liten sliten efter en fest igår Tänkte mig att det ska ha varit sista alkoholfesten nu på ett tag...

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Längtan 30
    Äppelblad skrev 2012-02-11 16:30:22 följande:

Jädra tant röd! Nya tag om ett par veckor? Håller tummarna att d går bättre nästa gång, även om d inte gör mindre ont att d inte gick vägen denna gången.
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-02-11 17:44:18 följande:
    Jättetråkigt att höra om era misslyckade försök

Jag är liten sliten efter en fest igår Tänkte mig att det ska ha varit sista alkoholfesten nu på ett tag...
    En kompis t mig sa att hon festade t d kvällen innan hon blev gravid på storken å båda gångerna tog d sig på första försöket, hon ska ha deras andra barn om ett par månader. : Tror ja ska dricka ett par glas vin kvällen innan vi gör vårt första försök t sommarn haha.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012