• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-12 14:37:35 följande:
    hahaha nej Längtan30...man slutar aldrig noja.

Efter 7 års försök och läsande om allt om barnlöshet känns det som om jag borde vara fullutbildad barnmorska nu.

har vänner som fått barn och inte har en aning om hur befruktningen äns går till i kroppen...en annan är ju så fruktansvärt medveten om allt!
    känns ganska fånigt att komma till mvc sen och bli upplyst om hur man ska leva och vad som är bra och inte..haha.

Jag gjorde ett vul efter mitt missfall och hon sa bara att hon inte såg något konstigt och att slemhinnan va tjock och fin?
    tror iofs d e just allt planerande å väntande som skiljer oss fr "vanliga fertila par" å gör oss mer nojiga, analyserande, informationssökande å allt möjligt. både ja å killen har sagt att hade d bara funkat vanligt hade vi troligtvis oxå resonerat "d blir när d blir" men undersökningar, provtagningar å framför allt all väntan tar väldigt hårt på en.

beklagar än en gång att d slutade i mf, men eftersom slemhinnan såg så bra ut tror ja faktiskt att d kan ha varit "enkel" jävla otur. e ju så även för par som inte e i sitsen vi e i, att graviditeten ofta slutar i mf pga kromosomfel å liknande. håller tummar å tår att nästa försök går som en dröm! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-12 14:31:05 följande:
    Längtan: till mig sa han att äggstockarna o äggledarna e svåra o se, för de e för små. Men va passagen fri behöer du inte oroa dig för problem där iaf :)
    aha, åh tack..där försvann lite funderingar..{#emotions_dlg.flower}
  • Sally Cinnamon

Sådärja! Nu har vi också varit på Stork. Hade nästan glömt hur mycket man kan KÄNNA EFTER, på jakt efter graviditetsymtom, men jag kommer drabbas hårt av grubbel och överanalys märker jag :) Stålsätt er!

• Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-02-13 09:38:45 följande:
    Sådärja! Nu har vi också varit på Stork. Hade nästan glömt hur mycket man kan KÄNNA EFTER, på jakt efter graviditetsymtom, men jag kommer drabbas hårt av grubbel och överanalys märker jag :) Stålsätt er!
    spännande hehe..stort lycka till!!
  • LiveYourDreams

Usch denna väntan är verkligen jobbig. :/ jag vill bara veta o ändå är det en 8 dagar till bim. Tiden går sååå långsamt. Idag fick vi hem testerna vi beställt så nu ligger de o väntar. Ska försöka hålla mig till iaf bim -3 innan jag testar.. :p

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-13 16:08:59 följande:
    Usch denna väntan är verkligen jobbig. :/ jag vill bara veta o ändå är det en 8 dagar till bim. Tiden går sååå långsamt. Idag fick vi hem testerna vi beställt så nu ligger de o väntar. Ska försöka hålla mig till iaf bim -3 innan jag testar.. :p
    fy d kan ja tänka mig, ja e nästan lite nervös för att ja missat ÄL om ja nu har lite drygt en vecka mellan mens å ägglossning men d visar sig väl dom närmaste dagarna..fick hem mina ÄLstickor å gravtest (kom m på köpet e ju nåra mån kvar t dom ska användas hahaha) idag, skönt å ha dom hemma så ja kan börja. sparar mina digitala ÄLtest t maj å juni när d e viktigast å ha koll på d, nu e d ju mer för å börja fastställa hur lång tid d e mellan mens å ÄL samt räkna ut lutealfasen får ja ju på köpet då..

du vet en t som väntar m spänning på din testdag, även om du skulle tjuvtesta före bim hihihihi. håller tummar å tår så hårt ja bara kan! {#emotions_dlg.flower} 
  • Duvan
    sockerpian skrev 2012-02-12 12:09:31 följande:
    Hej tjejer!

Jag försöker fortfarande hänga med här så gott det går..efter missfallet blir man ju lite avtrubbad=(
    men nu är allt ute och gravtestet visar negativt igen så nu väntar jag in mensen och sedan åker jag ner för ett nytt försök.

Att man kan ha sån jäkla otur att just detta skulle bli ett missfall..man börjar ju noja lite över saker...
    har jag brist på något hormon? men barnmorskan säger att mina värden ser bra ut...
    har jag någon muskelknuta, ärrbildning?

Kan någon svara på om de ser sådant under en genomspolning?

beklagar att mensen kom för en del av er..men vi kämpar vidare och tar nya tagSkrattande

kramarHjärta
    Åh, nej, jag har inte varit inne på ett tag, har missat att du fick mf. Jag beklagar verkligen, så tråkigt.
    Tänker ni åka på nytt försök eller väntar ni ett tag nu?
    stor kram till dig
  • sockerpian

Duvan: tack...ja det va verkligen olyckligt...vi var sååå lyckliga och sen bara rasade alltGråter
    men ja nytt försök blir det i mars, vet inte riktigt när nästa mens kommer nu efter missfallet, men jag hoppas inte det dröjer för lång tid.
    De ville att jag skulle vänta på den och sen åka ner ägglossningen efter.

hur går det för dig?

kramarHjärta

• Duvan

Men jag hoppas det kommer igång snart så ni får åka dit igen på nytt försök.
    Förstår att det måste varit helt förkrossande. Men håller tummarna att det sätter sig nästa gång:)

Själv är jag jätte deppig...fick den jäkla mensen idag... tredje försöket misslyckades
    börjar undra om det aldrig kommer sätta sig...dumt att tänka..men så känns det nu.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012