• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    Ingen 1 skrev 2012-02-19 20:01:24 följande:
    Hoppas på det bästa!!
    Själv misslyckades vi med vårt försök på RMC, så nu kör vi igång direkt igen. VUL på tisdag, sen får vi se vad RMC säger.

Hoppas på bättre tur nästa gång för er!

Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om den kommer under natten...   
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-02-19 20:01:24 följande:
    Hoppas på det bästa!!
    Själv misslyckades vi med vårt försök på RMC, så nu kör vi igång direkt igen. VUL på tisdag, sen får vi se vad RMC säger.
    lycka t m nästa försök, tråkigt att d inte gick bra denna gången. {#emotions_dlg.flower}
  • Binaaa

Hej tjejer! Hur går det för er? Måste läsa tillbaka lite. 
    Själv ska jag opereras på torsdag (cellförändringar) Den 29e har jag äl- men vågar inte ännu hoppas på att få åka till storken.... Det ska säkert läka massa veckor. Vill så gärna åka den 29e!!!! Skrikandes  Men nu känns det ändå som det börjar närma sig!

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-02-19 20:04:10 följande:
    Hoppas på bättre tur nästa gång för er!

Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om den kommer under natten...   
    håller tummarna att tanten inte dyker upp! :)
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-02-19 20:18:32 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Måste läsa tillbaka lite. 
    Själv ska jag opereras på torsdag (cellförändringar) Den 29e har jag äl- men vågar inte ännu hoppas på att få åka till storken.... Det ska säkert läka massa veckor. Vill så gärna åka den 29e!!!! Skrikandes  Men nu känns det ändå som det börjar närma sig!

Lycka till med operationen! Hur upptäcktes dina cellförändringar? Vid vanligt cellprov eller hade du några symptom som gjorde att du tog ett cellprov?

Jag blev rekomenderad att göra ett cellprov då jag hade en liten blödning(från livmodern) vid inseminationen sist, därför jag undrar... :)   
  • Binaaa
    jenniekk skrev 2012-02-19 20:30:42 följande:
    Lycka till med operationen! Hur upptäcktes dina cellförändringar? Vid vanligt cellprov eller hade du några symptom som gjorde att du tog ett cellprov?

Jag blev rekomenderad att göra ett cellprov då jag hade en liten blödning(från livmodern) vid inseminationen sist, därför jag undrar... :)   
    Tack... det upptäcktes genom Cellprov hos min gyn. För 2 år sedan gjorde jag cellprov senast och så var allt normalt. Nu när jag gjorde det visade det på "Lätta cellförändringar" så hon ville att jag skulle komma tillbaka efter 1 månad så efter vi vart i Japan visade det "grova cellförändringar" på gränsen till steg 4, vilket är cancer. Fattar inte hur det kunde gå så snabbt. Dock testade jag mig då jag hade mens första gången och då kan det bli fel svar.

Har du ett gjort cellprov?  Jag har inte hängt med i tråden på sistone.
  • sunsed1

Hej tjejer.

Jag tog några dagars paus från FL. Jag höll ju koll på min ÄL!  

Men min ägglossing kom aldrig. Redan förra veckan trodde jag att ÄL är var på gång och jag förberett allting inför Köpenhamns resa för nästa insemination.

Jag testade med ClearBlue två gånger om dagen sedan 11/2 men ingen ÄL.

I förgår fick jag ÄL smärtor och jag har det fortfarande men ingen ÄL.... Vad händer? Mystiskt tycker jag. Jag känner att jag har ÄL men på teststickan visas inget. Så den här månaden bli det ingen insemination för min del.

Hoppas det går bättre för er andra...

• Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-02-19 23:31:19 följande:
    Hej tjejer.

Men min ägglossing kom aldrig. Redan förra veckan trodde jag att ÄL är var på gång och jag förberett allting inför Köpenhamns resa för nästa insemination.

I förgår fick jag ÄL smärtor och jag har det fortfarande men ingen ÄL.... Vad händer? Mystiskt tycker jag. Jag känner att jag har ÄL men på teststickan visas inget. Så den här månaden bli det ingen insemination för min del.

fasen, låter som du haft samma "tur" som ja då..e på dag 16 nu å har molvärk, äl-flytningar men ingen äl idag heller tror ja. ska göra ett test strax bara för att, har testat en gång om dan sen dag 10 men men. får la snacka m dr Lars om pergotime inför insemination i maj. jippie doo. not.

håller tummarna din äl kommer så ni får åka t köpenhamn som planerat! {#emotions_dlg.flower}
  • jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-02-19 23:31:19 följande:
    Hej tjejer.

Hur lång cykel har du och vilken dag är du på nu?
  • jenniekk

BIM +1 idag. Vaknade av h*elvetisk mensvärk inatt. Vågade inte ta någon Ipren dock då jag inte börjat blöda än. Värken har nu slutat och ännu inget blod...

Gravid kan jag inte vara, med sån värk, känns inte så...?

Sönderstressad så mensen är förskjuten?

Cysta som gör att mensen är försenad?        

LiveYourDreams, hur går det?   

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012