• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Fröken Smilla

Hej tjejer!

Tråkigt för er som fått mens, jag beklagar verkligen

Själv inseminerades jag idag Har inte sagt nåt innan om det för jag vill inte hypa upp det så mycket denna gången. Ägget hade släppt och jag är osäker om det kanske var lite för sent att inseminera. Men jag ville inte heller låta bli, läkaren tyckte det såg bra ut. Har tydligen skitfin slemhinna ja nåt är bra iaf haha! Jag testade bara med äl-test en gång och det blev positivt direkt så jag vet egentligen inte när det slog om. Tre dagar tidigare än jag förväntat så tala om överraskad!

Sen kom läkaren och jag överens om att framtida försök ska vara ostimulerade trots att jag var på nr 4 nu. Han tycker det ser för bra ut för att hålla på med hormoner. Det gjorde mig glad att höra! Har inte varit speciellt sugen på det.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Memphis

Hej på er!

Här sitter jag och nojar över att omslaget ska bli precis till helgen.
    Skulle inte förvåna mig.. bara för att allt annat har flytit på och att vi efter många om och men äntligen kommit till skott och ska göra ett första försök.
    Gjorde VUL i måndags och det såg fint ut.. Dag 10, och har en cykel på ca. 30 dagar.
    Jag är inte alls insatt i detta egentligen, så jag försöker förstå mig på hur man räknar och tänker.
    Men att tänka för mycket är inte bra heller har ja kommit fram till!

Så snälla, håll tummarna för att jag hinner få den där glada gubben innan helgen!
    (Gör DI på universitetssjukhuset i Örebro och de gör insem på lördagar, men då måste man veta senast på fredag innan dom stänger för dagen..)

Kram till alla ni som kämpar!

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-21 21:12:36 följande:
    Mensen kom idag på eftermiddagen... Känner mig nu bara trött... på allt...
    men... kram på dig!
  • Ingen 1
    Beklagar! Man blir så less på det!!

Själv var jag på VUL igår, fick ett samtal från RMC att dom vill att jag ska åka dit idag för att göra ett nytt VUL.
    Dom kunde inte bestämma någon vidare behandling från det VUL jag gjorde här hemma. Läkaren hade tydligen gjort någon miss.. Känns ju inte så där bra, när det inte blir som man hade tänkt sig.
    Visst är väl bra när dom dubbelkollar, men jag blir SÅ besviken!!

Så det blir att köra dit idag och se om jag får göra någon DI denna månaden eller hur vi ska gå vidare..
  • LiveYourDreams

smilla: spännande! Kul med någon o väntans tider i tråden ;) jenniekk: :( vet hur du känner dig :( kraaaam

• LiveYourDreams

Ps: någon som vet gyn grönlunds öppetider på vardagar respektive lördag?

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-22 08:06:21 följande:
    Ps: någon som vet gyn grönlunds öppetider på vardagar respektive lördag?
    8-15 på vardagar, på begäran på lördagar, men förmodligen senast till 14
  • LiveYourDreams

Tack smilla! Beräknar äl till en lördag nästa gång därför ja va nyfiken :)

• sunsed1
    Bättre lycka nästa gång - ge inte upp!

Här planerar jag på att åka i mars igen, trots misslykad februari igen. Igår fick jag dessa förbannade trådliknande flytningar som när man har ÄL - kroppen gör som den vill - och inget LH stegring alls igen--- suuuuck

Men nu jädrans - mars bli månaden så får det väl bli en december bebis,-  Lagom till juletider
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012