• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Duvan

Jag tänkte börja i god tid med äl stickorna, vilket var imorse. dag 13, tidigt för mig.
    Då har jag typiskt nog 2 nästan lika starka streck...känns sådär, jag vill ju att det tydligt ska övergå från negativt till positivt.

Men det lutra åt att vi åker till Storken imoorgn:) tänkte först vi skulle hoppa över den här månden men jag vill inte!
    känner i magen att det drar och sen har jag trådaktiga flytningar som man skall ha vid äl.
    så jag hoppas det blir rätt tajming!!!

Håller tummarna för dig Fröken Smilla att det sätter sig nu:)

• Duvan
    Ingen 1 skrev 2012-02-25 18:02:56 följande:
    Jag tar pergo, gonal f och ovitrelle. Gör mina DI på RMC i Malmö och där får man alltid ta stimulering.

Var på RMC igår och gjorde ett nytt försök
    Spännande, håller tummarna för dig:)
  • jenniekk

Duvan: Lycka till imorgon! Glad

Själv hade vi tänkt hoppa över denna månaden och satsa på en dubbelinsem nästa månad men nu blir det inte så då mannen har svårt att komma från jobbet nästa månad... Så antingen hoppar vi över 2 ÄL och satsar på maj månad eller så kör vi nu i mars och hoppar över april.

Blir nog det sistnämnda... Känns jobbigt att hoppa öven en månad, orkar inte vänta mer!!     

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-25 17:41:45 följande:
    Måste fråga er andra; dricker ni alkohol? Jag gjorde det absolut inte från insem till mens, men hur gör ni? Avstår ni ibland, alltid eller aldrig?
    Samma här, inte mellan insem. och mens, men om det misslyckas (alltså om jag inte blir inte blir gravid) tycker jag att jag kan få ta ett glas innan det är dags att försöka igen. Men man vill ju inte sänka sin fertilitet för mkt, det är dyrbara försök...lite jobbigt det där. Att ha det på sitt ansvar också: inte dricka för mkt kaffe eller te, inte alkohol, äta mer grönsaker bla bla bla. Det är lätt att man blir lite stressad och tar på sig skulden för att det inte fungerar. 
  • Sally Cinnamon

Och lycka till Duvan och Jennie. Jag förstår precis att man inte vill missa en månad, man orkar inte vänta mer!

• Fröken Smilla
    Duvan skrev 2012-02-26 16:48:58 följande:
    Jag tänkte börja i god tid med äl stickorna, vilket var imorse. dag 13, tidigt för mig.
    Då har jag typiskt nog 2 nästan lika starka streck...känns sådär, jag vill ju att det tydligt ska övergå från negativt till positivt.

Men det lutra åt att vi åker till Storken imoorgn:) tänkte först vi skulle hoppa över den här månden men jag vill inte!
    känner i magen att det drar och sen har jag trådaktiga flytningar som man skall ha vid äl.
    så jag hoppas det blir rätt tajming!!!

Håller tummarna för dig Fröken Smilla att det sätter sig nu:)
    Precis det som hände mig... vill också veta när omslaget skett!

Lycka till imorgon!
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • LiveYourDreams

Här har vi beslutat att vänta till maj, dumma dagar och stundande bröllop gör att planerna skjuts upp. Trist men väntan är numera min bäste vän :p

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-27 09:40:48 följande:
    Här har vi beslutat att vänta till maj, dumma dagar och stundande bröllop gör att planerna skjuts upp. Trist men väntan är numera min bäste vän :p
    Ert eget bröllop? Vore ju härligt om lite lyxplanering lättade upp väntan.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-27 18:58:45 följande:
    Japp vårt eget :D
    Roligt! Gratulerar i förskott. Då har du lite annat att tänka på.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012