• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Körsbär

Hej! Jag hoppar in i den här tråden.
    Vi har försökt att få barn i sisådär 4år,har haft oskyddat sex i 5,5år.
    Det finns inget direkt "fel" på oss, mina värden + min mans spermier är jätte bra,jag har mens och ägglossar som vanligt men ´konstigt nog så vill det inte ta sig.

Står i kö för IVF, får antagligen svar nästa vecka om vilket datum det blir, ska också göra en makesinsemination nästa vecka på CVL, det blir då våran 2a... Hoppas det tar sig,det är dax nu.

• Körsbär

Juste glömde tillägga att vi har ca 67% att bli med barn på ett ivf försök, enligt CVL:S statistik...
    Det var tydligen rätt bra?
    Har någon här gjort en IVF? hur länge fick ni stå i kö?  

• Längtan 30
    Körsbär skrev 2012-03-01 18:22:09 följande:
    Hej! Jag hoppar in i den här tråden.
    Vi har försökt att få barn i sisådär 4år,har haft oskyddat sex i 5,5år.
    Det finns inget direkt "fel" på oss, mina värden + min mans spermier är jätte bra,jag har mens och ägglossar som vanligt men ´konstigt nog så vill det inte ta sig.

Står i kö för IVF, får antagligen svar nästa vecka om vilket datum det blir, ska också göra en makesinsemination nästa vecka på CVL, det blir då våran 2a... Hoppas det tar sig,det är dax nu.

Håller tummarna att ni inte behöver vänta så länge å att d tar sig! :)
  • Fröken Smilla
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-01 18:19:44 följande:
    Hej alla. En liten fundering bara: tänker ni, när det inte tar sig, att ni byter donator till nästa gång? Till någon som ev. är mer kompatibel med dig liksom.
    Vi har bara varit iväg en gång och jag funderar på om vi ska köra på med samma eller byta nästa gång.
    Hur resonerar ni andra?
    Jag har haft samma donator två inseminationer (gång 1 och 3), de andra två har varit två olika. Denna gången har jag provat en ny. Vet inte om det är bra eller inte, men läkaren tyckte jag skulle byta nu.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Duvan

Vi hade samma donator försök nr 1 och 2. Och sen har vi haft olika på försök nr 3 och 4.

Fröken smilla: Hur känner du dig? några sympton?
    Tänk va fantastiskt om vi båda får plus nu på fjärde försöketGlad

• Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-03-01 19:43:52 följande:
    Jag har haft samma donator två inseminationer (gång 1 och 3), de andra två har varit två olika. Denna gången har jag provat en ny. Vet inte om det är bra eller inte, men läkaren tyckte jag skulle byta nu.
    Duvan skrev 2012-03-01 21:09:14 följande:
    Vi hade samma donator försök nr 1 och 2. Och sen har vi haft olika på försök nr 3 och 4.

Fröken smilla: Hur känner du dig? några sympton?
    Tänk va fantastiskt om vi båda får plus nu på fjärde försöketGlad
    Håller tummarna så hårt ja kan för att ni ska få era efterlängtade pluss!
  • Fröken Smilla

Ja det hade varit otroligt roligt! Men mitt hopp är inte högt. Har mina vanliga pms-känningar, dvs ömma bröst en vecka innan mens. Och drag i ljumskarna och livmodern.

Det enda som varit lite annorlunda har varit att jag fått utslag/finnar i ansiktet. Men det brukar jag få vid stress och det är mycket just nu, med lägenhet, insemination och jobb med många borta.
    Och så inbillar jag mig att brösten ser annorlunda ut, men det brukar jag lyckas med varje gång

Med tanke på vad jag känt innan litar jag inte alls på min kropp. Föregående gånger har jag känt illamående, ont i magen, jätteömma bröst, förändrade vårtgårdar, haft uvi, och känt äckliga dofter. Och ingen av de gångerna kom ett plus. Så tala om att kroppen spelar en ett spratt.

När ska du testa, Duvan?

• Duvan

Jo jag känner igen mig... Har varit skengravid väldigt många gånger.
    Tycker jag har lite känningar i magen, livmodern men vågar inte heller tro eller hoppas för mycket.

BIM är 12 mars så jag kommer nog vänta till dess och testa kankse 13 mars om mensen inte har kommit.

När skall du testa?

• Fröken Smilla

Jag kör på din väg, testar om mensen inte dyker upp. Min BIM är på tisdag, dvs den 6/3.

• Sally Cinnamon
    Fröken Smilla skrev 2012-03-01 19:43:52 följande:
    Tackar för tipsen. Håller tummarna för er Smilla och Duvan. Statistiken talar för er nu - på det fjärde ska det ske!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012