• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Körsbär

I slutet av nästa vecka ska vi till CVL för att insemineras,detta blir då vår andra gång,och jag hoppas så innerligt att det sätter sig,det har varit en hel del motgångar nu,det är dags att det vänder.

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-05 20:22:12 följande:
    Hmm, ingen aning faktiskt. De driver ju en ivf-klinik vägg i vägg så helt handfallna kan de ju inte vara. Barnmorskor jag har träffat på har väl gjort VUL när det behövts eller hittar jag på? Lite konstigt är det i alla fall.

När vi gjorde inseminationer i Sverige var det läkaren som gjorde vul då med, tror! inte  barnmorskorna gör det. Om de har ivf klinik också så måste läkare finnas på denna klinik. Du får ställa frågan till Stork varför vul inte görs innan insemination...
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-03-05 20:49:12 följande:
    När vi gjorde inseminationer i Sverige var det läkaren som gjorde vul då med, tror! inte  barnmorskorna gör det. Om de har ivf klinik också så måste läkare finnas på denna klinik. Du får ställa frågan till Stork varför vul inte görs innan insemination...
    Ja, försöker att inte börja oroa mig över det. ORKAR inte byta klinik, trött på all pappersexcersis runt detta. Det löser sig, nästa gång tänker jag bli på smällen :) Tack för era svar och lycka till nu Jenniekk.
  • Äppelblad

Körsbär: Lycka till! Vi gjorde just vår andra insemination, sannolikheten att bli gravid ökar ju med varje försök!

• LiveYourDreams

Läser flitigt och längtar tills vårt majförsök. I väntan håller jag tummarna för er alla :)

• Fröken Smilla

BIM och ingen mens men negativt test igen nu ikväll (med extra känsligt test). Och alla symtom är som bortblåsta. Dvs så är mens på gång. Känns ok men rätt hopplöst.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-06 20:32:15 följande:
    Läser flitigt och längtar tills vårt majförsök. I väntan håller jag tummarna för er alla :)
    samma här, blev nästan löjligt glad att mensen kom idag efter 31dgr, får se hur lång tid d blir mellan denna å aprilmensen men ja tänkte höra m dr Lars om ja kan få pergotime å sådär eftersom min mens e oregelbunden, så ja i värsta fall kan göra insemination i maj å juni innan dom har semesterstängt under juli..

Fröken Smilla, tråkigt att symtomen e borta men ja håller tummarna att du plussar i dagarna, e ju inte ovanligt att testa negativt även efter bim oxå. Annars håller ja tummarna att d går bättre vid nästa försök! 
  • Duvan
    Fröken Smilla skrev 2012-03-06 21:08:59 följande:
    BIM och ingen mens men negativt test igen nu ikväll (med extra känsligt test). Och alla symtom är som bortblåsta. Dvs så är mens på gång. Känns ok men rätt hopplöst.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan

Åh det är ju jätte bra att mensen inte dykt upp, hoppas hoppas du är gravid
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-06 21:08:59 följande:

Så länge mensen håller sig bort finns hoppet...*håller tummarna*
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012