• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-08 18:46:45 följande:
    Tack!!   Orkar inte ens bli knäckt denna gången... Ger snart upp, läste på facebook nu att ytterligare en kompis ska ha barn. Nu är det 4 st som är med barn i min bekantskapskrets, är absolut glad för deras skull men SÅ ledsen för att vi inte kan få ett syskon till. Alla vi har barn samma år och nu sitter dom o planerar vidare med syskonen. Känns hårt!!
    kan knappt föreställa mig hur jobbigt du har d..ja har "lyxen" att inte ha nån kompis/vän som e gravid. brukar titta på min chef ibland (hon ska ha sitt andra barn om ett par mån tror ja) å tycka hon har så fin mage. :-/ hon blev gravid på första inseminationsförsöket m både sitt första å andra barn, men ja försöker ställa in mig på att d blir flera försök innan d tar sig eftersom ja "känner t" fler som fått göra d, men d återstår såklart att se, ja hoppas/drömmer ju inte mindre för d..

hoppas att d tar sig på nästa försök för er, styrkekramar! {#emotions_dlg.flower} 
  • Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-03-08 20:42:05 följande:
    Ingen 1: kraaam!
    Tack!
  • Körsbär

Hej allesammans! Jag undrar Hur det fungerar med cvl kliniken, min äl kommer nog imorgon och jag ska höra av mig till cvl då för att jag ska insemineras. Men det är ju lördag imorgon. Någon som varit där på en helg?

• Körsbär

Nu har jag äntligen kommit hem ifrån kliniken.

Har inseminerats med 5milj spermier nu,det vore väldigt konstigt om det nu blir så att ingen "träffar" ägget,det behövs ju somsagt bara 1 spermie till det.
  • Fröken Smilla
    Körsbär skrev 2012-03-10 13:08:12 följande:
    Nu har jag äntligen kommit hem ifrån kliniken.
    Har inseminerats med 5milj spermier nu,det vore väldigt konstigt om det nu blir så att ingen "träffar" ägget,det behövs ju somsagt bara 1 spermie till det.
    Lycka till! Är det makeinsemination?
    Jag brukar få mellan 35-40 miljoner (donator). Oddsen känns låga, så det är märkligt att ingen av dem har kunnat komma hela vägen fram... Men men
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Körsbär
    Fröken Smilla skrev 2012-03-10 14:57:36 följande:
    Jag brukar få mellan 35-40 miljoner (donator). Oddsen känns låga, så det är märkligt att ingen av dem har kunnat komma hela vägen fram... Men men
    Oj vad mycket!! Ja det är makesinsemination. Doktorn sa att det inte finns någon anledning till att det inte ska ta sig,men vi får se... Det här blir våran 2a, hur många har du gjort??

• Fröken Smilla

Ja, då är det ett mer normalt antal. Donatorerna har ju supersperma. Men det är som du säger, bara en som räknas

Jag har genomgått fyra misslyckade inseminationer. Läkaren ser inget fel, men något är det ju...

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-10 14:57:36 följande:

Det känns ju som att det borde gå, lätt tom. Men... man vet ju inte om ägget kanske lyckats bli befruktat vid något av försöken men att det sedan inte gått hela vägen...

Man vet ingenting!! Ahh... Skrattande

Hur ska du gå vidare Smilla??  Vad säger Dr G?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012