• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Här bara vääämtar vi på våren o nya försök. Tror vi skall byta donator nästa gång. Känns rätt. Följer er andra med spännig :) någon som vet om dr l har ngn statistik över lyckade/misslyckade försök?

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-10 21:30:21 följande:
    Här bara vääämtar vi på våren o nya försök. Tror vi skall byta donator nästa gång. Känns rätt. Följer er andra med spännig :) någon som vet om dr l har ngn statistik över lyckade/misslyckade försök?
    spännande! håller tummarna att donatorbytet leder t ett plus framöver, här e d drygt 2mån t vi ska börja. längtar e bara förnamnet! Cool men e nervös/orolig på samma gång..

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-10 19:41:49 följande:
    Det känns ju som att det borde gå, lätt tom. Men... man vet ju inte om ägget kanske lyckats bli befruktat vid något av försöken men att det sedan inte gått hela vägen...

Man vet ingenting!! Ahh... Skrattande

Hur ska du gå vidare Smilla??  Vad säger Dr G?
    Han är förvånad. Jag får stora äggblåsor och har fin slemhinna men ändå vill det inte ta sig. Jag funderar på att försöka få till en spolning, det är kanske där problemet ligger.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • LiveYourDreams

Smilla: har du inte gjort en eller var det längesen?

• jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-11 07:40:47 följande:
    Han är förvånad. Jag får stora äggblåsor och har fin slemhinna men ändå vill det inte ta sig. Jag funderar på att försöka få till en spolning, det är kanske där problemet ligger.

Jag har aldrig heller gjort någon spolning. Den gjordes aldrig under vår utredning då man hittade orsaken till barnlösheten hos mannen tidigt...

Tror du att gyn i Sve kan hjälpa dig med det eller ska du göra det hos Grönlund isf? 
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-11 09:39:01 följande:
    Jag har aldrig heller gjort någon spolning. Den gjordes aldrig under vår utredning då man hittade orsaken till barnlösheten hos mannen tidigt...

Tror du att gyn i Sve kan hjälpa dig med det eller ska du göra det hos Grönlund isf? 
    Hmm, konstigt du inte fick göra den ändå? Vi fick veta förra året att min sambo inte har nåra spermier å sattes upp på donationslistan..Ja gjorde en kontroll av äggledarna samt en vanlig gynundersökning m VUL på Reproduktionsmedicin i januari å ska ta mina tester för HIV, hepatit osv i veckan som kommer. 

Tror inte att d e nåt problem att göra d hos gyn lr på en kvinnoklinik, dom brukar kunna utantill vilka tester som man kan/bör göra inför insemination verkar d som..

Håller tummarna att er senaste insemination fungerat å att ni får ert efterlängtade plus  
  • LiveYourDreams

Jag gjorde min spolning hos en privat gynekolog i sverige innan första insem :)

• idealisten i mig

Får jag hoppa in?

Vi ska sätta igång med inseminationer om en månad, känns spännande men vill inte heller hoppas för mycket. Vi har försökt i nästan 3år, utredningen igång i våras. Prima sperma, och inget fel med mina hormoner, men i laparoskopin hittades omfattande endometrios som hade blockerat typ allt. De fick bort det mesta så nu är det bara tiden man fightas emot: hinner endon eller graviditeten först..

Ska börja med den 6:tte och sista omgången med pergo (dubbeldos) imorgon, läkaren ville inte att jag fortsätter med det efter dess för att undvika hyperstimulation. Hur funkar det hela med insemination och hormoner som ska tas? Har läkartiden en vecka innan beräknat ÄL, då blir det VUL och... ja vadå för annat? För en kontrollfreak skulle det vara skönt att veta vad som väntar ;)

• Draken01
    LiveYourDreams skrev 2012-03-10 21:30:21 följande:
    Hej! Lite nyfiken på samma sak, någon som har koll på någon statistik hos Gyn Grönlund? Någon som vet någon som blivit gravid där? 
  • Fröken Smilla
    Draken01 skrev 2012-03-11 16:03:04 följande:
    Hej! Lite nyfiken på samma sak, någon som har koll på någon statistik hos Gyn Grönlund? Någon som vet någon som blivit gravid där? 
    Jag känner en och känner till ytterligare en som blivit gravida genom donatorinsemination där.
    jenniekk skrev 2012-03-11 09:39:01 följande:

Ev finns det någon som kan hjälpa i Sverige. Annars tar jag Dr Lars till hjälp.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012