• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-17 20:05:48 följande:
    Det kan absolut stämma. Hur lång cykel har du? Använder bara CB´s digitala test så jag behöver aldrig tyda streckens tydlighet.

Jag har de cykler jag testat fått utslag på dag 16 av ca 29-31. Men denna gången fick jag stegring på dag 12. Vul dag 14 visade att ÄL  skett och fick mens dag 24. Så man vet aldrig hur kroppen ska bete sig...  

Varför tar du apriforce?   
    D e olika fr månad t månad, senaste 4mån har d varit 26-30dgr. Förra mån tror ja att ja hade äl på dag 16 av 30 (fram t senaste mensen alltså). 

Jag har CB's digitala tester oxå, men tänkte spara dom t maj när d gäller att pricka rätt inför inseminationen..

Tar apiforce för min acne å för att d ska vara bra för ÄL å hormonerna. 
  • jenniekk

Vad kan ni tjejer om tiden mellan äl och mens? Är den alltid samma?

Om jag utgår från de inseminationer jag gjort nu så har dagarna inte varit det. Om den tiden alltid är samma så kanske jag inseminerats på fel dag.. 

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-17 20:14:39 följande:
    Vad kan ni tjejer om tiden mellan äl och mens? Är den alltid samma?

Om jag utgår från de inseminationer jag gjort nu så har dagarna inte varit det. Om den tiden alltid är samma så kanske jag inseminerats på fel dag.. 
    Har du gjort nån sökning på lutealfas, ja kommer tyvärr inte ihåg om den ALLTID e samma lr om d varierar. Ska leta lite på google å netdoktor så tipsar ja om ja hittar bra info!
  • LiveYourDreams

Min cykel e komstant på 25 dagar. Någongång 26 o ngn 24. Har hitills de två cyklar ja testat alltid fått utslag 14 dagar innan bim om jag ser tillbaka :)

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-03-17 10:52:34 följande:
    Tack för din uppmuntran men jag blöder för fullt nu vilket innebär att denna cykeln bara var 24 dagar. Har aldrig hänt förut!!!

Vet inte hur vi ska gå vidare nu... Vi pausar nog en månad iaf...

Hoppas testet slår om för dig ikväll... Glad    
    Samma hände mig efter första inseminationen. Och har heller aldrig hänt förut. Men månaden därpå var allt som vanligt igen. Fattar verkligen inte varför det blev så, men tråkigt är det när man knappt hinner börja hoppas. Kram!
  • sockerpian

Godmorgon tjejer!

Vad tror ni?

är det bäst att insemineras 12 tim efter omslag på älstickan eller ska jag vänta tills det gått 30 timmar?

känns nästan som jag vill göra en dubbel.

sist hade det gått ca 20 timmar och det tog sig!

ska ringa storken om en timme så snabba svar önskasGlad

• LiveYourDreams

Eftersom spermierna kan leva längre än ägget skulle jag köra nu :)

• Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-18 07:56:27 följande:
    Godmorgon tjejer!

Vad tror ni?

är det bäst att insemineras 12 tim efter omslag på älstickan eller ska jag vänta tills det gått 30 timmar?

känns nästan som jag vill göra en dubbel.

sist hade det gått ca 20 timmar och det tog sig!

ska ringa storken om en timme så snabba svar önskasGlad
    köööööööööör! lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012