• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Duvan

Hej alla tjejer

Va trist jennieek att mensen kom, förstår precis hur du känner. Hur skall ni göra nu? blir det nytt försök nästa månad?

Sockerpian; Va spännande att du är nu nyinseminerad, håller tummarna att det sätter sig:)

Sjäv har jag lagt det lite år sidan, behöver lite paus känner vi... Men om ett par månader är det gyn grönlund som gäller:) tänkte maila Lars och skicka in alla papper så det är klart. Är så sugen på att åka NU, speciellt när jag är inne och läser här...men som sagt den som väntra på nått gott....

kramar

• LiveYourDreams

Så kul att följa er alla, lite extra med er som väntar :) här blir nytt försök i april sen kör vi på tills det tar sig. Lääängtar!!

• Duvan

Förresten, vad måste man göra innan insemination hos Gyn grönlund?
    Journalsamtal behövs inte eller?

• Längtan 30
    Duvan skrev 2012-03-19 18:39:07 följande:

Förresten, vad måste man göra innan insemination hos Gyn grönlund?
    Journalsamtal behövs inte eller?

Nix pix, ja behövde inte göra hiv lr hepatittest ens, minns ja inte fel va d LiveyourDreams som tipsade mig om d. Ja berättade att ja har lite oregelbundna cykler å att läkaren på SU RMC sagt att ja ska få pergo å ovitrelle inför insem, så då ville han bara ha personnummer å adress så skulle han skicka receptet sa han. Har du gjort nån HSS? D e d enda ja gjort å den va bra, Dr Lars sa att d inte behövs nåt mer.
  • linile

Har läst en hel massa i den här tråden. Så intressant och spännande att följa era resor!! Jag ska bli inseminerad för första gången imorrn tillsammans med min blivande fru. Vi har valt att få hjälp i sjukvården i sverige men det har varit en lång resa fram till detta första försök pga många olika anledningar. Nu kör vi ialfl och jag tänkte kanske haka på lite här om det är okej?!  Glad

Lycka till alla ni som väntar!!!

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-19 18:17:25 följande:
    Hej alla tjejer

Va trist jennieek att mensen kom, förstår precis hur du känner. Hur skall ni göra nu? blir det nytt försök nästa månad?

Sockerpian; Va spännande att du är nu nyinseminerad, håller tummarna att det sätter sig:)

Sjäv har jag lagt det lite år sidan, behöver lite paus känner vi... Men om ett par månader är det gyn grönlund som gäller:) tänkte maila Lars och skicka in alla papper så det är klart. Är så sugen på att åka NU, speciellt när jag är inne och läser här...men som sagt den som väntra på nått gott....

kramar

Nej, tror inte att det blir något nytt försök denna ÄL. Mailade min dr och frågade hur vi skulle gå vidare och han skrev då att han tror att det kan vara min övervikt som gör att min äggkvalitet är försämrad.

Äl testen visar positivt, känner av min Äl tydligt, har regelbunden mens och gjort vul innan inseminationerna men tydligen behöver inte detta vara nog... Rynkar på näsanRynkar på näsan 

Jag som trodde att det kanske bara är otur att man inte lyckas... Man behöver ju tajma Äl precis... Många som gör bebisar hemma i sängkammaren behöver ju fler än 4 försök på sig och då lever de spermierna längre än vid insemination...

Tappade orken lite till...  
  • Längtan 30
    linile skrev 2012-03-19 20:27:02 följande:
    Har läst en hel massa i den här tråden. Så intressant och spännande att följa era resor!! Jag ska bli inseminerad för första gången imorrn tillsammans med min blivande fru. Vi har valt att få hjälp i sjukvården i sverige men det har varit en lång resa fram till detta första försök pga många olika anledningar. Nu kör vi ialfl och jag tänkte kanske haka på lite här om det är okej?!  Glad

Lycka till alla ni som väntar!!!
    absolut, välkommen å stort lycka till imorgon!!!
  • LiveYourDreams

Inga journalsamtal o inga prover behöver tas på gyngrönlund.

• Duvan

Aha, det låter ju väldigt okomplicerat på gyn grönlund:)

Jennieek;  Jag tro det kan vara bra att "landa" lite och hämta ny energi innan ny insemination.
    Förstår att du är ledsen och tappat orken...men dte kommer att sätta sig så småningom:)

Det är som du säger, par som får barn i sängkammaraen behöver också ett antal gånger på sig och då har de ju bätter möjlighet att pricka äl...

Jag och min smabo har fått för mig att jag har stressat upp mig för mycket när det är dax för insemination så nu skall jag försöka varva ner lite...långa promernader, yoga mm så jag är lugn nästa gång det är dax:) stress är ju aldrig bra för kroppen

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012