• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Ingen 1

Måste hoppa över denna gången pga för många äggblåsor, känns tungt just nu. Får förhoppningsvis försöka igen nästa gång. Läkaren skulle ringa mig i nästa vecka..

• sockerpian

hemskt ledsen för din skull jenniekk...tillåt dig vara ledsen nu, du mår så småningom bättre och då försöker ni igen..låt det ta tidHjärta styrkekramar

Ingen 1: är det det som kan hända om man blir stimulerad med hormoner? Beklagar verkligen!
    En månad hit eller dit säger en del...men det är ju faktiskt ett rent helvete att vänta på nästa gång, känns som man inte kan leva i nuet liksom. kramar

• LiveYourDreams

Usch inte myket bra nyheter i tråden just nu :( varje fång något går snett närmar vi oss den gången det kommer lyckas tänker jag. Men det är inte alltid lätt, för besvikelsen är ju sååå stor :/

• jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-17 16:30:33 följande:
    hemskt ledsen för din skull jenniekk...tillåt dig vara ledsen nu, du mår så småningom bättre och då försöker ni igen..låt det ta tidHjärta styrkekramar

Ingen 1: är det det som kan hända om man blir stimulerad med hormoner? Beklagar verkligen!
    En månad hit eller dit säger en del...men det är ju faktiskt ett rent helvete att vänta på nästa gång, känns som man inte kan leva i nuet liksom. kramar

Tack! Känns så skönt att få prata av sig med er tjejer som är i "samma sits". Känns inte som man har någon att prata med, som förstår iaf... inte ens maken... Hjärta 

Känns som varje gång man misslyckas så minskar chanserna att lyckas. Undrar om man bara har otur? Missar äl? Eller något är fel?

Har testet slagit om för dig Sockerpian?       
  • jenniekk
    Ingen 1 skrev 2012-03-17 12:46:29 följande:
    Beklagar!!  

Tack <3 Tråkigt att ni måste stå över denna gången!!!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-17 19:41:55 följande:
    Tack! Känns så skönt att få prata av sig med er tjejer som är i "samma sits". Känns inte som man har någon att prata med, som förstår iaf... inte ens maken... Hjärta 

Känns som varje gång man misslyckas så minskar chanserna att lyckas. Undrar om man bara har otur? Missar äl? Eller något är fel?

Har testet slagit om för dig Sockerpian?       
    Ja håller m om att mkt e svårt att ta m mannen/partnern å känner samma som du.

Va ja förstått så ska chanserna öka, för de flesta å ja håller tummarna för att d går bättre när ni känner er redo för nästa försök..! Hjärta 
  • Längtan 30

ÄL på CD 11, kan d verkligen stämma? ja gjorde ett test imorse, nästan lika starka streck men vid 19:30 så hade strecken samma färg, teststrecket va inte lika brett som kontrollstrecket men samma färg iaf. kanske e apiforce:n som spelar ett spratt m kroppen, va tror ni andra?

skönt ja lyckades få utslag denna månaden iaf, eftersom ja e osäker på stickorna så ska ja fortsätta testa ett par, tre dgr så ja kan jämföra lr iaf hålla koll på om d ger utslag i flera dgr så ja inte åker för tidigt i maj..

• sockerpian

jenniekk: ja hur hade vi överlevt utan varandra och familjeliv...här får man alltid hjälp och svar på sina frågor och inte minst allt stöd och pepp=) det är helt priceless.

testade mig kl 18, fortfarande negativt på ältestet

ska testa vid 11 tiden och sen väntar jag till morgonbitti vid 7

så det kanske inte blir danmark förrän måndag.

• jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-03-17 20:00:18 följande:
    ÄL på CD 11, kan d verkligen stämma? ja gjorde ett test imorse, nästan lika starka streck men vid 19:30 så hade strecken samma färg, teststrecket va inte lika brett som kontrollstrecket men samma färg iaf. kanske e apiforce:n som spelar ett spratt m kroppen, va tror ni andra?

skönt ja lyckades få utslag denna månaden iaf, eftersom ja e osäker på stickorna så ska ja fortsätta testa ett par, tre dgr så ja kan jämföra lr iaf hålla koll på om d ger utslag i flera dgr så ja inte åker för tidigt i maj..
    Det kan absolut stämma. Hur lång cykel har du? Använder bara CB´s digitala test så jag behöver aldrig tyda streckens tydlighet.

Jag har de cykler jag testat fått utslag på dag 16 av ca 29-31. Men denna gången fick jag stegring på dag 12. Vul dag 14 visade att ÄL  skett och fick mens dag 24. Så man vet aldrig hur kroppen ska bete sig...  

Varför tar du apriforce?   
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-17 20:02:12 följande:
    jenniekk: ja hur hade vi överlevt utan varandra och familjeliv...här får man alltid hjälp och svar på sina frågor och inte minst allt stöd och pepp=) det är helt priceless.

testade mig kl 18, fortfarande negativt på ältestet

ska testa vid 11 tiden och sen väntar jag till morgonbitti vid 7

så det kanske inte blir danmark förrän måndag.

Vilken cykeldag är du på? Brukar stegringen komma samma cykeldag eller flyttar den på sig?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012