• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Sockerpian: Vi väntar på BIM... Måndag eller tisdag bör mensen (inte!) komma...

Försöker att inte analysera men... Flört Denna gången har jag inte haft ont i bröstvårtorna utan ömheten kommer och går i brösten... Bara något jag märkt, utan att analysera!! Cool  

• idealisten i mig
    sockerpian skrev 2012-03-16 14:56:00 följande:
    Sally cinnamon:

Zonterapi går ut på att terapeuten masserar och trycker på olika punkter och knölar på och runt fötterna, det hon gjorde på mig var att öka cirkulationen runt äggstockar och livmoder och förbereda slemhinnorna för bättre fäste. hon tryckte även runt mitt bäcken och halsen (sköldkörteln)
    hon drar ner spinalvätska från ryggmärgen ner mot livmodern så den får mer av den näring som behövs där. man har tydligen den mesta och bästa näringen för kroppen i ryggmärgsvätskan...

en del säger hokus pokus, men jag tycker hela grejen känns ganska logisk..allt hör ju samman i kroppen.

Man ska väl prova alltSkrattande
    Låter mycket mer bekvämt än akupunkturen som jag provade idag.. Har du provat det?
  • jenniekk

Har precis börjat blöda helt utan förvarning... 11 dagar efter insemination.... Orkar inte ens gråta...

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-16 17:22:45 följande:
    Har precis börjat blöda helt utan förvarning... 11 dagar efter insemination.... Orkar inte ens gråta...
    nämen nej, d va tråkigt att höra! styrkekram! {#emotions_dlg.flower}
  • LiveYourDreams

Jenniekk: stoooor kram!!

• jenniekk

Är bara på dag 24 i cykeln, brukar ha en cykel mellan 28-30 dagar. Blöder inte mer just nu, va som en blodblandad flytning, liten blödning. Kommer säkert mera. Har Ingen mensvärk, vilket jag alltid ha!

Orkade inte berätta för maken när han kom hem först... vill inte se hans besvikelse... 

• sockerpian

jenniekk: kan det inte vara en nidblödning då? jag hoppas=) kramar på dig!

idealisten i mig: jag har bara fått akupuntur när jag haft ischias..inte skönt, men zonterapi kan jag verkligen rekommendera, hur gött som helst =)

visade negativt på äl-testet i morse...men i kväll tror jag det slår om=) hoppas!

• jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-17 09:02:21 följande:
    jenniekk: kan vara känsliga slemhinnor också...ge inte upp hoppet änHjärta

Tack för din uppmuntran men jag blöder för fullt nu vilket innebär att denna cykeln bara var 24 dagar. Har aldrig hänt förut!!!

Vet inte hur vi ska gå vidare nu... Vi pausar nog en månad iaf...

Hoppas testet slår om för dig ikväll... Glad    
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-03-17 10:52:34 följande:
    Tack för din uppmuntran men jag blöder för fullt nu vilket innebär att denna cykeln bara var 24 dagar. Har aldrig hänt förut!!!

Vet inte hur vi ska gå vidare nu... Vi pausar nog en månad iaf...

Hoppas testet slår om för dig ikväll... Glad    
    Beklagar!!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012