• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-03-15 09:11:41 följande:
    Väntar på BIM... Är på BIM-4 idag... Känner att jag bara vill veta nu... om det är positivt vill säga...

Förstår att ni längtar efter att få sätta igång igen... Glad 
    Spännande, kan tänka mig att d känns som dagarna går långsamt men ja håller tummarna att du får ett fint plus på testdagen!
  • sockerpian

Hej tjejer!
    nu är jag tillbaka efter mitt missfall, fick ta en paus från fl.
    men i dag ska jag till en zonterapeut som är känd för att hjälpa barnlösa kvinnor och i helgen kanske lördag eller söndag åker vi ner till storken för andra försöket=)

jag har följt er lite då och då här på tråden och håller tummarna för er alla!

hoppas snart få bli delaktig i symtomdjungeln igen=)

kram på er!

• Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-15 13:32:03 följande:
    Hej tjejer!
    men i dag ska jag till en zonterapeut som är känd för att hjälpa barnlösa kvinnor och i helgen kanske lördag eller söndag åker vi ner till storken för andra försöket=)

kram på er!
    välkommen tbax!! lycka t m zonterapin å nästa försök, ja håller tummarna. sj har ja funderat lite på akupunktur

kram!

• jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-15 13:32:03 följande:
    Hej tjejer!

kram på er!

Kul att höra från dig och att du mår bra! Hoppas ni kommer iväg i helgen och lycka till! Glad
  • sockerpian

tack tjejer Hjärta

va som sagt på zonterapi i går och det va häftigt, hon kände att jag hade aktivitet i äggstockarna, mer i den ena.
    hon sa att de jobbar i skift vilket va helt normalt om man va ung och frisk.
    hon sa att jag va lättjobbad och trodde absolut att jag hade goda förutsättningar för att bli gravid igenGlad.

ältesten va negativt i morse..men ska det följa min normala så ska jag få ägglossning i morgon em-kväll, så söndag blir det förhoppningsvis bilresa över bron....tur man har bropassGlad

vilka väntar på bim här?

kramar

• Sally Cinnamon
    sockerpian skrev 2012-03-16 08:43:47 följande:
    tack tjejer Hjärta

va som sagt på zonterapi i går och det va häftigt, hon kände att jag hade aktivitet i äggstockarna, mer i den ena.
    hon sa att de jobbar i skift vilket va helt normalt om man va ung och frisk.
    hon sa att jag va lättjobbad och trodde absolut att jag hade goda förutsättningar för att bli gravid igenGlad.

ältesten va negativt i morse..men ska det följa min normala så ska jag få ägglossning i morgon em-kväll, så söndag blir det förhoppningsvis bilresa över bron....tur man har bropassGlad

vilka väntar på bim här?

kramar
    Välkommen tillbaka. Hur fungerar zonterapi? Spännande att se om det tar sig direkt igen. Jag har hört att det inte brukar vara så svårt att bli gravid igen efter missfall, men det kanske är en myt, jag vet inte.
    Vi väntar...en vecka kvar till BIM, snigelfart!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-16 10:11:22 följande:
    Välkommen tillbaka. Hur fungerar zonterapi? Spännande att se om det tar sig direkt igen. Jag har hört att det inte brukar vara så svårt att bli gravid igen efter missfall, men det kanske är en myt, jag vet inte.
    Vi väntar...en vecka kvar till BIM, snigelfart!
    håller tummarna att tanten inte kommer utan att du får ett fint plus istället
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2012-03-16 12:31:48 följande:
    håller tummarna att tanten inte kommer utan att du får ett fint plus istället
    Tack <3
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-16 13:13:18 följande:
    Tack <3
    så lite så!! hoppas vi alla gör d snart, ja bara vill att tiden ska gå snabbare så vi kommer igång i maj hihi. Hjärta
  • sockerpian

Sally cinnamon:

Zonterapi går ut på att terapeuten masserar och trycker på olika punkter och knölar på och runt fötterna, det hon gjorde på mig var att öka cirkulationen runt äggstockar och livmoder och förbereda slemhinnorna för bättre fäste. hon tryckte även runt mitt bäcken och halsen (sköldkörteln)
    hon drar ner spinalvätska från ryggmärgen ner mot livmodern så den får mer av den näring som behövs där. man har tydligen den mesta och bästa näringen för kroppen i ryggmärgsvätskan...

en del säger hokus pokus, men jag tycker hela grejen känns ganska logisk..allt hör ju samman i kroppen.

Man ska väl prova alltSkrattande

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012