Inlägg från: idealisten i mig |Visa alla inlägg
  • idealisten i mig

Vi som ska börja inseminera 2012

Får jag hoppa in?

Vi ska sätta igång med inseminationer om en månad, känns spännande men vill inte heller hoppas för mycket. Vi har försökt i nästan 3år, utredningen igång i våras. Prima sperma, och inget fel med mina hormoner, men i laparoskopin hittades omfattande endometrios som hade blockerat typ allt. De fick bort det mesta så nu är det bara tiden man fightas emot: hinner endon eller graviditeten först..

Ska börja med den 6:tte och sista omgången med pergo (dubbeldos) imorgon, läkaren ville inte att jag fortsätter med det efter dess för att undvika hyperstimulation. Hur funkar det hela med insemination och hormoner som ska tas? Har läkartiden en vecka innan beräknat ÄL, då blir det VUL och... ja vadå för annat? För en kontrollfreak skulle det vara skönt att veta vad som väntar ;)

• idealisten i mig
    sockerpian skrev 2012-03-16 14:56:00 följande:
    Sally cinnamon:

Zonterapi går ut på att terapeuten masserar och trycker på olika punkter och knölar på och runt fötterna, det hon gjorde på mig var att öka cirkulationen runt äggstockar och livmoder och förbereda slemhinnorna för bättre fäste. hon tryckte även runt mitt bäcken och halsen (sköldkörteln)
    hon drar ner spinalvätska från ryggmärgen ner mot livmodern så den får mer av den näring som behövs där. man har tydligen den mesta och bästa näringen för kroppen i ryggmärgsvätskan...

en del säger hokus pokus, men jag tycker hela grejen känns ganska logisk..allt hör ju samman i kroppen.

Man ska väl prova alltSkrattande
    Låter mycket mer bekvämt än akupunkturen som jag provade idag.. Har du provat det?
  • idealisten i mig

Hej ni alla!

Här blir det  första insemination på torsdag, det blev en kort variant eftersom hade min första besök hos läkaren på dag6. Började med Gonal då, idag fjärde och sista spruta. Sedan ska jag enligt läkaren ta ägglossningsstimulerande (Ovitrelle) i morgon kväll. Men blir det inte för lång tid mellan om insemination är på torsdagmorgon? Eller tar det tid efter sprutan innan ägget släpps?

Har ej stora förväntningar inför försöket, bara en äggblosa som växer.. och IVF-remissen klar, så jag har ögonen på framtiden. Men medan man väntar så är det värt ett försök! =)

Hoppas det går bra för er alla, styrka!!

• idealisten i mig

Hej ni alla!

Ni som har genomgått insemination, hur var det nu igen med progesteron och gravtest, kan det ge falsk plus..? Eller blandar jag ihop med ovitrelle comb. med ÄL-test?

Första insemination avklarat i förgår, i väntan på IVF-tid. Så ingen testtid än =)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012