Binaaa skrev 2012-03-22 20:37:36 följande:
De vill ta bort en bit till av livmoderhalsen. Om det finns kvar efter det tar de bort hela livmoderhalsen som man isf får sy ihop när man blir gravid... Har bara en jätte dålig magkänsla över det hela som säkert grundas i att min mamma nyss fått ta bort livmoder och äggstockar. De vill ju inte göra det i onödan när man är yngre.... Men jag menar bara att det skulle inte ta lika hårt på mig om jag hade ett barn...
Läkarna avråder för att de säger att jag ska sätta min hälsa först och att de inte gör ingreppen när jag är gravid.... Min kollega hade samma som jag, men hon hade även en cysta i livmodern. Hon skyndade sig att skaffa barn och lyckades som tur var på första försöket, men de fick ta ut bebisen tidigare än beräknat och sedan opererade hon bort sin livmoder. Känner mig helt stressad över att det ska bli värre! Kan inte alls tänka positivt längre :(
Jag lider med dig, Binaa! Vilken skitsituation du hamnat i helt plötsligt. Finns det någon på sjukhuset som du kan dryfta de här frågorna med och förklara din oro? Kanske få veta vilka riskerna är för dig om du väntar, säg ett år. Du får ju inte bli allvarligt sjuk på kuppen! Men det kanske är lugnt. Man behöver ju dock få fråga allt, eller så funkar jag i alla fall. Information!
Kram, hoppas du får någon rätsida på allt.