• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-04 12:09:49 följande:
    kunde inte hålla mig, och testade såklart negativt

Förstår om du tappade hoppet nu men hopp finns än... Hjärta
  • jenniekk

Imorgon gör vi ett nytt inseminationsförsök. Risken finns att det är försent, får se vad vul:et visar. Vårt motto denna gången är att vi inget har att förlora... mer än lite pengar! Flört

• Ingen 1
    Längtan 30 skrev 2012-03-04 09:14:25 följande:
    Tack för infon d ska ja göra, redan imorrn e d tänkt hihi... Såg nåt på hemsidan att man kan tacka nej om man går t ett annat landsting, om RMC har mindre väntetid så ja har varit grymt nyfiken hela helgen
    Ja ring och hör med RMC!!
    Ang syskonförsök så sa RMC (i malmö) till mig att dom kan ringa till donatorn och fråga specifikt efter syskonförsök, även om donatorn inte skulle vara aktiv längre.
    En donator får bidra till ett visst antal barn, sen är det stopp. Men om det då gäller syskonförsök är dom inte lika hårda på dom reglerna.

Eftersom vi fick landstingsfinanserade försök med vårt första barn, betalar vi gärna lite extra för att få biologiska syskon, nu när vi får chansen.
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:54:36 följande:
    Imorgon gör vi ett nytt inseminationsförsök. Risken finns att det är försent, får se vad vul:et visar. Vårt motto denna gången är att vi inget har att förlora... mer än lite pengar! Flört
    Helt rätt tycker jag
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:52:46 följande:
    Förstår om du tappade hoppet nu men hopp finns än... Hjärta
    Tack snälla... Det blev ett spökstreck, men jag har gett upp. Tjurade ett tag men mår bättre nu igen
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Ingen 1
    Fröken Smilla skrev 2012-03-04 08:19:28 följande:
    Oj det var dyrt... Jag betalar 2700 kr (svenska) för donatorinsemination i Danmark. Trodde det var billigare i Sverige, men får ju inte gå här så har faktiskt inte haft så stor koll på vad de tar. Är det inklusive hormonbehandling kanske?
    Nej syskonförsöken på RMC är inte billigare än i Danmark. Däremot fick vi hjälp via vårt landsting med DI- försöken till vårt första barn. Där gällde ju även högkostnadsskyddet, så vi fick betala ca 900 kr för utredning, ultraljud och DI-försöken innan jag fick frikort. Hormonbehandlingen ingår inte, där har vi ju också högkostnadsskydd. Så just nu får jag alla mediciner gratis.
  • Fröken Smilla
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 15:55:01 följande:
    Nej syskonförsöken på RMC är inte billigare än i Danmark. Däremot fick vi hjälp via vårt landsting med DI- försöken till vårt första barn. Där gällde ju även högkostnadsskyddet, så vi fick betala ca 900 kr för utredning, ultraljud och DI-försöken innan jag fick frikort. Hormonbehandlingen ingår inte, där har vi ju också högkostnadsskydd. Så just nu får jag alla mediciner gratis.
    Ja såklart har man ju högkostnadsskyddet på medicin, det glömde jag helt. Det får ju även jag om det skulle behövas för min del.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Ingen 1

Måste bara kolla om ni tjejer kan hjälpa mig att tänka lite...   Glad.

Antar att man inte kan räkna riktigt likadant om man tar stimulering. (Jag tar stimulering enbart för att det ska bli ÄL på RMC: s öppettider... Har inga kroppsliga problem som gör att jag måste ta stimulering.)

Det senaste året har min cykel legat mellan 22-28 dagar, dock flest 22-23 dagar. Tog ÄL-spruta den 23/2 så borde ju fått Äl runt 24/2. (enligt rmc ska man ta äl-spruta 24 timmar innan DI).
    Är idag på cykeldag 21 och har fått testdag12/3, 17 dagar efter DI, inte räknat efter min cykel. Då är jag på dag 29.

När borde jag kunna testa eller hade ni valt att vänta till testdag?   

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-03-04 13:54:36 följande:
    Helt rätt:) trist med pengarna bara, men vad gör man inte...
    Jag hade också alldelses för tidig äl denna månad, första testdagen visade äl poitivt. Men vi åkte.

Håller tummarna för dig imorgon:)
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-03-04 16:32:05 följande:
    Måste bara kolla om ni tjejer kan hjälpa mig att tänka lite...   Glad.

Antar att man inte kan räkna riktigt likadant om man tar stimulering. (Jag tar stimulering enbart för att det ska bli ÄL på RMC: s öppettider... Har inga kroppsliga problem som gör att jag måste ta stimulering.)

Det senaste året har min cykel legat mellan 22-28 dagar, dock flest 22-23 dagar. Tog ÄL-spruta den 23/2 så borde ju fått Äl runt 24/2. (enligt rmc ska man ta äl-spruta 24 timmar innan DI).
    Är idag på cykeldag 21 och har fått testdag12/3, 17 dagar efter DI, inte räknat efter min cykel. Då är jag på dag 29.

När borde jag kunna testa eller hade ni valt att vänta till testdag?   
    Va d ovitrelle du tog? Tror ja läst nånstans att d stannar i kroppen 10-11dgr  lr nåt sånt, testa kan du ju göra om du vill men ja tror du ska lita på resultatet först på testdagen lr efterföljande dagar..Lycka till! Hjärta
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012