Fröken Smilla skrev 2012-02-22 18:28:34 följande:
Min chef vet vad som pågår, så normalt sett tar jag ut semester om det går, annars tar jag tjänstledighet. Vill inte riskera att FK börjar jaga mig för att jag är sjukskriven ofta. Men hade jag känt att jag inte ville berätta för chefen så hade jag sjukanmält mig.
Här har jag berättat bara för närmaste kollegor, och det bara för de är själva gravida.
Chefen vet givetvis inte. Man berättar ju inte i vanliga sammanhang att man försöker med en bebis heller, så varför skyllta med det känner jag.
Det handlar ju om en dag i månaden som man är borta om det inte infaller på en helg förståss, och det kan hända i princip vad som helst. Så jag tar tjänstledig eller sjukanmäller mig.
Sedan har jag också funderat att ha barn kring jul och nyår är inte speciellt lyckat, men jag sastsar allt och det spelar i princio ingen roll när miraklet behagar sig att komma, bara den kommer.
Min syster är född 3.1, bara några dagar efter nyårsafton och visst har jhon varit lite tjurig över åren men allt kompenserades med massvis av klappar, bara man var tvungen att se till att de inte var inslagna i julepapper.