• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-20 11:14:08 följande:
    Hur lång cykel har du och vilken dag är du på nu?

Jadu, Jag har en cykel på 30 - 33 dagar, och är på dag 22 nu. Fick mina ÄL känningar kring dag16, men började testa en bra vecka innan bara för att vara säker...

Enligt uträckningar skulle jag redan ha fått ÄL, och kroppen sa till att ÄL var på G. Men testerna ville inte uppge nån LH stegring alls.

Och då mätte jag två gånger om dagen med typ den säkraste metoden enligt marknaden...

suck frustredande....

• jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-02-20 11:33:40 följande:

Jadu, Jag har en cykel på 30 - 33 dagar, och är på dag 22 nu. Fick mina ÄL känningar kring dag16, men började testa en bra vecka innan bara för att vara säker...

Enligt uträckningar skulle jag redan ha fått ÄL, och kroppen sa till att ÄL var på G. Men testerna ville inte uppge nån LH stegring alls.

Och då mätte jag två gånger om dagen med typ den säkraste metoden enligt marknaden...

suck frustredande....

Konstigt. Känner du av ÄL kraftigt så tror jag att du kan lita på din kropp även om jag också skulle gjort som  du och hoppat över denna cykeln. Förstår att det är frustrerande... Hjärta
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-20 11:47:38 följande:
    Konstigt. Känner du av ÄL kraftigt så tror jag att du kan lita på din kropp även om jag också skulle gjort som  du och hoppat över denna cykeln. Förstår att det är frustrerande... Hjärta
    tack

Jag hoppas att det går bra för dig och att det tar sig den här gången. Hoppas att du inte får mensen och att det bli ett enda stor plus!
  • LiveYourDreams

Bim -1 inväntar mens. Har precis den där känslan. Så blir tt åka i början av mars igen :/

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-20 12:57:41 följande:
    Bim -1 inväntar mens. Har precis den där känslan. Så blir tt åka i början av mars igen :/
    håller tummarna att du feltolkar kroppen å att tanten håller sig borta..! *kram*
  • sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-02-20 12:57:41 följande:
    Hoppas att det går den här gången.
  • jenniekk

BIM+2 idag och ingen mens. Har liite molvärk och mycket vattniga flytningar. Vågar inte testa än...

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-21 08:07:52 följande:
    BIM+2 idag och ingen mens. Har liite molvärk och mycket vattniga flytningar. Vågar inte testa än...
    Men åååh!! Håller tummarna!! När ska du testa?
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • LiveYourDreams

Jenniekk: spännande!!! Lite
    Mer eftersom vi åker till samma ställe och har bim nästan samtidigt :D när ska du testa?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012