• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Fröken Smilla
    Duvan skrev 2012-02-14 18:19:04 följande:

Men jag hoppas det kommer igång snart så ni får åka dit igen på nytt försök.
    Förstår att det måste varit helt förkrossande. Men håller tummarna att det sätter sig nästa gång:)

Själv är jag jätte deppig...fick den jäkla mensen idag... tredje försöket misslyckades
    börjar undra om det aldrig kommer sätta sig...dumt att tänka..men så känns det nu.

Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • LiveYourDreams

Fröken smilla: har letat efter just statistik men inte hittat ngn. Sitter du inne på ngn info? :)

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-14 20:29:31 följande:
    Fröken smilla: har letat efter just statistik men inte hittat ngn. Sitter du inne på ngn info? :)
    Nja, det är nog mer "på-känsla-statistik" från läkaren i Danmark. De flesta som blir gravida genom insemination blir det inom tre försök. Men fyra är inte heller så otippat. Min läkare vill försöka tre gånger ostimulerat sen fortsätta med hormoner, men jag har tjatat mig till en gång till ostimulerat eftersom jag har väl fungerande ägglossning. Men sen vill även jag fortsätta med hormoner.

Tyvärr är det ju så att ju längre tid det går desto lägre blir chanserna för att det ska lyckas. I Sverige är det väl tre inseminationer sen IVF som gäller. Är lite osäker på det eftersom jag själv inte får lov att vara med i den svängen
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • MygganMy

Jag har hört/läst statistiken att 65% blir gravida inom tre försök.. Men jag tycker att dessa siffror egentligen inte borde vara så svåra att mäta! Tänk vilken konkurrens möjlighet för klinikerna om de hade visat ordentlig och bra statistik.

• LiveYourDreams

Tack för infon alla :) skulle vara intresant att veta hur statistiken ser ut för yngre än 35, för de klumpas ju ihop här o borde ju spela roll eller?

• LiveYourDreams

Hur går det tjejer? Har vaknat av molvärk.. Det och superont i brösten. Har ett jävla humör med. Haha. Kanske bara är pms gånger 1000 men det klart man hoppas..

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-16 04:36:46 följande:
    Hur går det tjejer? Har vaknat av molvärk.. Det och superont i brösten. Har ett jävla humör med. Haha. Kanske bara är pms gånger 1000 men det klart man hoppas..
    Håller tummarna att tanten inte dyker upp utan att du får ditt plus!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012