• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • sunsed1

Efter januari missen, då min mens kom precis som väntat trots alla grav symptom efter Inseminationen, är det snart dax för nästa februari omgång. När som helst - nu i dagarna. Bara väntar på ÄL-stegringen.

Och sedan är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.

Det gäller att visualisera tjejer - visualisera .. ! :-P

• Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:36:11 följande:
    Efter januari missen, då min mens kom precis som väntat trots alla grav symptom efter Inseminationen, är det snart dax för nästa februari omgång. När som helst - nu i dagarna. Bara väntar på ÄL-stegringen.

Och sedan är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.

Härligt, älskar din inställning! Kör hårt å lycka till, ja (å säkert flera andra) håller tummar å tår att d går bättre denna gången! {#emotions_dlg.flower}
  • sunsed1
    Längtan 30 skrev 2012-02-11 18:40:17 följande:
    Härligt, älskar din inställning! Kör hårt å lycka till, ja (å säkert flera andra) håller tummar å tår att d går bättre denna gången! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Längtan 30. Vi alla längtar ju så starkt efter ett litet knyte.

lycka till
  • Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:42:10 följande:
    Tack Längtan 30. Vi alla längtar ju så starkt efter ett litet knyte.

lycka till
    så lite så, klart man hejjar på er andra medan man väntar på sin egen tur. bara drygt 3 mån kvar nu förhoppningsvis..
  • Äppelblad

Tack ska ni ha!
    Hoppet är ute då det gäller den här månaden men jag försöker blicka framåt. Det hjälper att läsa de positiva saker ni skriver!! Kanske jag borde ägna mig mer åt visualisering...

Jag har PCO och det är att få till själva ägglossningen som är problemet. Nu gjordes inseminationen när äggblåsan hade växt till ca 19 mm, men sådär instinktivt tror jag att den borde ha växt sig ännu större. Så nu vet jag bättre till nästa månad hur medicinerna fungerar och kan börja tidigare med Puregon (som var det som fungerade för mig). Och förhoppningsvis få en bättre äggblåsa. Och förhoppningsvis ha bättre tur vid inseminationen. Ja, det är så mycket som ska gå rätt.
    Men som sagt gäller det att fokusera framåt nu.

• Fröken Smilla
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:36:11 följande:

Helt rätt! Finns ju en bok som heter The Secret och den går lite ut på det där... Man kanske ska rota fram den i hyllan...
    Längtan 30 skrev 2012-02-11 18:32:53 följande:
    En kompis t mig sa att hon festade t d kvällen innan hon blev gravid på storken å båda gångerna tog d sig på första försöket, hon ska ha deras andra barn om ett par månader. : Tror ja ska dricka ett par glas vin kvällen innan vi gör vårt första försök t sommarn haha.
    Jag hörde nåt liknande, fast en som druckit ett glas vin samma dag som insem för att slappa lite, och det tog sig. Så jag har provat det med, men det funkade inte, så det är nog lite tillfällighet Men det är ju inte en jättekass teori, man kanske inte spänner sig lika mycket då.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • sockerpian

Hej tjejer!

Jag försöker fortfarande hänga med här så gott det går..efter missfallet blir man ju lite avtrubbad=(
    men nu är allt ute och gravtestet visar negativt igen så nu väntar jag in mensen och sedan åker jag ner för ett nytt försök.

Att man kan ha sån jäkla otur att just detta skulle bli ett missfall..man börjar ju noja lite över saker...
    har jag brist på något hormon? men barnmorskan säger att mina värden ser bra ut...
    har jag någon muskelknuta, ärrbildning?

Kan någon svara på om de ser sådant under en genomspolning?

beklagar att mensen kom för en del av er..men vi kämpar vidare och tar nya tagSkrattande

kramarHjärta

• LiveYourDreams

Sockerpian: jag gjorde ju en spolning i förra veckan. Behövde skrapas innanför livmoderhalsenstapp för där var det stopp efter en infektion. Annars såg de fint ut. Har en stor cysta som ja visste om o den syntes så tror de mesta syns :)

• sockerpian

okej=) tycker du jag skall göra en spolning innan nästa insemination eller ska jag vänta en till, har bokat tid hos en jätte bra zonterapeut som hjälpt jättemånga barnlösa förut.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012