• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Duvan

Grattis MygganMy:) åh va roligt. jag skall nog ta och köpa lite bidrottningsgele:) vart köpte du det?

• MygganMy
    Duvan skrev 2012-02-07 18:50:28 följande:
    Grattis MygganMy:) åh va roligt. jag skall nog ta och köpa lite bidrottningsgele:) vart köpte du det?

Tusen tack Duvan, Life butik men det var beställningsvara här i alla fall...
  • LiveYourDreams

Jenniekk: ja visst är det vårt och veta när det släpper men ändå kul o se det på ul. Har typiska äl känningar nu :) när har du bim?

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-02-07 18:50:28 följande:
    Ett försök i taget... Positiva tankar nu Duvan! Glad
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 18:53:34 följande:
    Jenniekk: ja visst är det vårt och veta när det släpper men ändå kul o se det på ul. Har typiska äl känningar nu :) när har du bim?
    Har inga äl känningar nu. Hade det i förrgår och igår vid insemination. Nu har jag mest lite molvärk/obehag efter inseminationen. Har BIM 20-21 feb.
  • Duvan

Jag har en fråga om gyn grönlund,
    Gör de ultraljund undersökning innan insemination för att se om ägget har släppt eller inte?
    Har ju varit på storken 3 gånger nu. om det inte sätter sig kankse vi skall fundera på annan klinik. storken är ju inte billig... 

• MygganMy

Jag bytte ju även donator den här gången också- vet inte om jag sagt det :D. *Kanske värt att testa?

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-02-07 18:56:27 följande:
    Jag har en fråga om gyn grönlund,
    Gör de ultraljund undersökning innan insemination för att se om ägget har släppt eller inte?
    Har ju varit på storken 3 gånger nu. om det inte sätter sig kankse vi skall fundera på annan klinik. storken är ju inte billig... 
    Ja Gyn Grönlund gör vul innan inseminationen. Var något av det viktigaste då vi valde klinik. Vill iallafall kunna se att förhållandena är gynnsamma innan insem.

Går ni bara efter ÄL test? Insem samma dag som positivt test eller dagen efter? Har ni haft samma metod alla försök?
  • LiveYourDreams

Duvan: japp det gjorde han för ods idag iaf. Väldigt mycket rullande band princip, passar mig perfekt. De var väldigt trevliga. Speciellt dr lars. Kan varmt rekomendera dem :)

Jenniekk: då har vi bim typ samtidigt med :p ska inte ha mens 20 eller 21a. :)

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-02-07 18:53:50 följande:
    Ett försök i taget... Positiva tankar nu Duvan! Glad
    hihi...jag vet, skall tänka massa positiva tankar:)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012