• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 09:00:53 följande:
    Är supernervös! Mest för att ja inte vet riktigt va som ska hända :p men vi har ringt o är välkomna närsom :)
    Hihi, spännande! Lycka t å håll oss uppdaterade.
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-07 08:54:10 följande:
    Va härligt! Stort grattis!!

Tusen tack längtan :)
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-07 09:07:19 följande:
    Tusen tack längtan :)
    så lite så, säger som ja sagt t andra gravida hihi "lever mitt liv lite genom er medan ja väntar på våra(-t) försök.."

• LiveYourDreams

Tjoho!! Är insiminerad med 30
    Miljoner spermier. Sitter nu på färjan hem. Slemhinnan va 8mm och ägget perfekt precis 20. Optinala förhållanden sa han. Kan varmt rekomendera gyn grönlund. Nu väntar en lång väntan. :)

• Linnea1986

Tänkte göra ett litet inlägg här. Har suttit länge här o läst om era inseminationer. Jag håller på att gå ner i vikt för att kunna få åka till Danmark, har gått ner 5 kg än så länge, men har 20 kg till som måste bort först. O de e synd att jag inte väger som ja ska nu för ja testade positivt med ägglossningstest förut. Lycka till alla :)

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 12:19:35 följande:
    Tjoho!! Är insiminerad med 30
    Miljoner spermier. Sitter nu på färjan hem. Slemhinnan va 8mm och ägget perfekt precis 20. Optinala förhållanden sa han. Kan varmt rekomendera gyn grönlund. Nu väntar en lång väntan. :)
    Spännande! Håller tummarna att du plussar om ett par veckor/när du har BIM..
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-02-07 12:31:08 följande:
    Tänkte göra ett litet inlägg här. Har suttit länge här o läst om era inseminationer. Jag håller på att gå ner i vikt för att kunna få åka till Danmark, har gått ner 5 kg än så länge, men har 20 kg till som måste bort först. O de e synd att jag inte väger som ja ska nu för ja testade positivt med ägglossningstest förut. Lycka till alla :)
    Hejja hejja, hoppas d går bra m viktminskningen å kommande insemination  
  • Linnea1986
    Längtan 30 skrev 2012-02-07 13:47:57 följande:
    Hejja hejja, hoppas d går bra m viktminskningen å kommande insemination  
    Jag hoppas de, dock börjar ja tappa lite motivation till o gå ner i vikt, äter samma sak dag ut o dag in, men ska se om ja kan köpa cambridge o köra i 4 veckor för att gå ner så mkt som möjligt med de :)
  • MygganMy
    Linnea1986 skrev 2012-02-07 17:14:20 följande:
    Jag hoppas de, dock börjar ja tappa lite motivation till o gå ner i vikt, äter samma sak dag ut o dag in, men ska se om ja kan köpa cambridge o köra i 4 veckor för att gå ner så mkt som möjligt med de :)
    Linnea
    Jag har ett bmi på 26-27 men jag skulle rekomendera dig att be att få zenical utskrivet av läkare om du har stor övervikt- så får du hjälp på traven :) Sambon tappade 15kg på 4månader men hjälp av dem, bra kost och lite träning. Och behövde verkligen inte svälta sig!En liten hjälp på traven för honom..:)
  • Zarah-Maria

Har ni några att prata med om insemination? 

Den enda jag har berättat för är min mamma. Jag bestämde mig för att jag skulle göra insemination i september förra året och berättade för min mamma under julen. Hon var väldigt stöttande och tyckte det var en bra idé då hon vet hur gärna jag vill ha barn och att ja helst redan skulle ha barn även fast jag "bara" är 24, blir 25 ( skulle haft ett barn som idag skulle vara 14 månader men som dog) 

Vi diskuterade detta idag igen och jag vill åka och göra den första nästa månad, då jag vet att det kan ta tid innan det blir nåt.  Men nu tycker hon att jag ska vänta med den första till i maj/juni/juli. Endast för att vädret är bättre då och gör resan lättare. 

Nackdelen med att vänta är ju om det inte tar första gången, vilket är troligast, och sen kanske man inte kan göra det varje månad utan måste ha uppehåll, så känns det som det skulle ta extremt lång tid.  

Min fråga är, hur skulle ni göra? Har ni några tips? Har ni personer i er närhet som stöttar er till 100% ?  

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012