Fröken Smilla skrev 2012-02-06 21:19:46 följande:
Så är det kanske, min läkare har dock aldrig sagt något mer än frågat om äl-test var positivt. Har man oregelbunden cykel kan det bli riktigt dyrt med digitala test, jag testade en gång 10 dagar i rad, 3 gånger om dagen när min cykel gick från 28 till 33 dagar... Då hade jag fått betala tusenlappar för CB.
Jag tycker inte riktigt att det är upp till läkaren vilket test man använder, såvida han/hon inte själv pungar ut för kostnaderna
MEN, och helst i början, tycker jag att digitala test är jättebra, tills man lärt sig känna igen kroppens signaler och hur en test-sticka ska se ut. Jag har turen att ha en ganska tydlig äl rent kroppsmässigt. Både känner och ser att det är dags. Men det är skönt att följa det med stickorna i vilket fall som helst.
Hur märker du då att du har äl?
Jag har bara testat en gång som sagt och då med stickor. Jag har hela tiden trott att jag har tydlig äl då jag får klassiska flytningar, som det beskrivs på många sidor som äggvita, men nu blir jag osäker när flera säger att testen ska vara så pass starka. Nu när jag fick dess flytningar testade jag, även ett par dagar innan, och fick då dessa "positiva" utslag. Dock var de aldrig starkare än kontrollstrecket.
Har de testen varit negativa då alltså?