• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Binaaa

Hej tjejer! Kan inte låta bli att kika in här och se hur det går för er andra! Jag håller tummarna för er!!!

Jag vågar inte planera in min insemination för jag blir bara besviken när det inte blir av, men nu har jag iaf fått en operationstid den 23e februari!! Läkarna råder att vänta ännu en månad för att analysera biten de tagit bort, för att veta om de behöver ta mer. Dock känner jag mig peppad på att åka till danmark den 29e när jag ska ha ÄL. Men förmodligen är jag inte färdigläkt då. Är det någon av er som har erfarenhet av grova cellförändringar? Lyckas operationen på första försöket? Läste att det kunde behövas 2 och kanske tom 3 op!? 

Sockerpian, det var jätte tråkigt att höra! Kan inte ens tänka mig Gråter Skickar goda tankar till dig! Hjärta

• LiveYourDreams

Gyngrönlund har inte krävt några tester men jag är blodgivare oså så ja vet att hepatit o hiv oså är jag fri ifrån :p ja de är jäättespännande o supernervöst!

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 15:29:36 följande:
    Gyngrönlund har inte krävt några tester men jag är blodgivare oså så ja vet att hepatit o hiv oså är jag fri ifrån :p ja de är jäättespännande o supernervöst!
    Aha, där ser man..! Lycka till, hihi va spännande!
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-06 15:00:20 följande:
    Hoppas d blir Plus på testet när du tar d

Tacktack :D
  • LiveYourDreams

Nu va ältestet pos så imon åker vi!!!

• MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 15:44:43 följande:
    Nu va ältestet pos så imon åker vi!!!

Lycka till :)- Spännande
  • jenniekk

Sockerpian: Förstår att du är orolig. Hoppas det går bra för er och att blödningen inte tilltar. Hjärta

MygganMy: Håller tummarna att mensen uteblir! Glad

LiveYourDreams: Lycka till imorgon!

Själv är jag precis hemkommen från DK och nyinseminerad. Allt såg bra ut enligt Dr. Äggblåsan va 20mm och slemhinnan 8mm. Bytte donator idag. Är dock inte glad eller förväntansfull...

Han kunde se att jag blödde lite från livmodern/tappern. Förstod inte riktigt. Han kunde inte förklara varför men rekomenderade mig att göra nytt cellprov. Kom blod på pappret då jag kissade innan, inget nu dock.

Börjar ju direkt tänka på cellförändringar (och cancer)... Har ALDRIG haft någon mellanblödning innan... Rynkar på näsan

• LiveYourDreams

Jenniek; håller tummarna för att det e ngt helt ofarligt o att insem gick bra :)

• Zarah-Maria

Hej

Testar o skriver igen o hoppas på svar.. =) 

Jag kör med vanliga stickor och har testat i 6 dagar 2 ggr/dag. ( första gången jag testar ÄL) På 2:a dagen visade det svagt positivt och gjorde det i 2 dagar sen negativt. Det står på bruksanvisningen att även om det visar svagt positivt är det negativt, men det kan väl inte stämma lr? 

Har jag fattat allt rätt så är det bäst att åka första dagen lr senast dagen efter testet är positivt? 

Har förstått att de digitala testen är lättare att läsa av än stickor men är de inte mycket dyrare? Något speciellt märke ni rekommenderar? 

Sen undrar jag hur ni tänker gällande öppen/stängd donation?? 

• Fröken Smilla

Har totalt missat denna tråd...!
    Jag känner dock igen flera av er

Jag är singel och har i dagsläget genomgått tre misslyckade DI i Danmark. Fjärde på gång, vet dock inte när (flytt, ekonomi, mm påverkar), men väl bestämt att det blir en fjärde ostimulerad DI. Byter donator och håller hoppet uppe, vill gärna slippa hormoner. Jag är besvärlig nog som jag är

Jenniekk - jag blöder lätt och har tagit cellprov som inte visat något alls. Så det behöver inte betyda något alls! Håller tummarna för att allt går som det ska och där är ett fint plus på testet om ett par veckor Kram på dig!

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012