• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Frankie86

Mensen kom nu för ca 30min sen! Fy fan!

Nu får jag fokusera på att börja träna i stället och se fram emot en kommande new York resa i april. Börjar tro att vi inte kommer få några syskon till älskade dottern :(

Lycka till alla ni andra!!

• lisalycklig
    Frankie86 skrev 2012-02-05 11:07:57 följande:

Nu får jag fokusera på att börja träna i stället och se fram emot en kommande new York resa i april. Börjar tro att vi inte kommer få några syskon till älskade dottern :(

Alltså FY vad tråkigt!!! Jag vågar inte tro annat än att min mens också kommer att komma...  Ja,man måste verkligen försöka fokusera på andra saker men det är svårt!!
  • MygganMy
    Zarah-Maria skrev 2012-02-03 23:36:49 följande:
    Hej alla!

Jag är ny på denna tråden, har tyvärr inte hunnit läsa alla inlägg.

Jag har en fråga som ni kanske kan svara på. Jag ska försöka med inseminationer och har nu börjat testa ÄL. När har ni åkt till klinik för o göra insemination? Vilken dag, den första dagen testet visar positivt, före, efter?

Jag bor i Norrköping och har tänkt åka till danmark så det e ju en bit o resa.

Tar gärna emot alla tips o råd ni har

Lycka till allihopa som försöker.. =)

Hallå- Välkomen till denna tråd. Dagen efter positivt utslag på CB digitala äl test åker vi ner. Båda gångerna vi varit har ägged då hunnit släppa - så jag tror min mens kommer imorgon :(. Ska försöka få komma samma dag det ger utslag nästa gång-men det är väl inte säkert man får det :/
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-05 11:27:17 följande:
    Hallå- Välkomen till denna tråd. Dagen efter positivt utslag på CB digitala äl test åker vi ner. Båda gångerna vi varit har ägged då hunnit släppa - så jag tror min mens kommer imorgon :(. Ska försöka få komma samma dag det ger utslag nästa gång-men det är väl inte säkert man får det :/
    Vart ska ni åka? Olika fr klinik t klinik om d gäller d danska. Storken får man komma t samma dag, Gyn Grönlund dan efter tror ja.
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-05 11:07:57 följande:

Åh va synd! Håller tummarna att d går bättre vid nästa försök, en semester att se fram emot å va på kan va d som hjälper t att göra så d tar sig nästa gång..! 
  • LiveYourDreams

Gyn grönlund är bara dagen efter om äl är på söndag. Annars har jag förstått det som om man skall komma samma dag. Det är iaf så vi tänkt :)

• jenniekk

hej tjejer!

En fråga till er. Tog ett digitalt ÄL test kl 10 idag- neg. Tog ett nu kl.14- positivt. Tagit med digitalt ÄL test och nu fått glad gubbe, saken är den att där kontrollstrecken finns är teststrecket helt utsmetat. Vet att man inte ska kolla på dem!!

Hela min kropp skriker att jag har ÄL, värk i både tjejmagen och ländryggen.

Ska jag åka för insemination imorgon, det är vad jag funderar på?

Tjejer kom med era råd...

• sockerpian

jenniekk: Du ska absolut åka i morn, det har nog precis slagit om till positivt. tycker nog det är för lång tid att vänta till tisdagen, barnmorskan sa till mig att det va bättre att spermierna låg och väntade på ägget.

jag hade negativt digitalt på morgon och positivt på eftermiddagen, inseminerades kl 13.15 dagen efter och jag blev gravidGlad. hon trodde jag skelle bli beftruktad på kvällen eller natten.

Lycka tillHjärta

• lisalycklig

Vid min senaste inseminering testade jag positivt på äl-test (glad gubbe) på söndagseftermiddagen men inseminerades inte förrän kl 14 på tisdagen o då hade äggblåsan inte släppt ännu. Det är ju inte heller bra att komma för tidigt för upptinade spermier lever inte lika länge som färska.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012