• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 17:50:46 följande:
    Jag har haft lite ont över äggstocken- båda gångerna- vet inte om det är så, eller om jag överanalyserar (sken gravid). Jag fick ju minus men gick över bim två dagar efter första inseminationen.

Jag blev inseminerad på nytt i måndags- sex dagar sedan alltså :) 
    Va spännande hihi, lycka t!! :)
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-01-28 18:17:57 följande:
    Ja e 31, huuuuuuu vilken tant hehehe. Tungan ute

D hade ja oxå, men i "barnskaffningssyfte" säger dom att d e UNGT, iaf när ja har pratat m läkare å bm på reproduktionsmedicin. Huvva ja kommer va 32 när ja blir mamma första gången om/när ja blir gravid i vår/sommar, 30-31 e ju ingenting! 
    Längtan 30- Jag vet att vi inte är så gamla- men det var som en av "sakerna" på min listan, det och att gifta mig..:P Töntigt jag vet.

Läste att du varit på dåligt humör, jag vet hur det är, det här är en jobbig tid. Både i väntan på att komma igång och sedan (den vi är i nu) att få veta resultatet.

Förstår att vi har haft tur med donatorköer- i umeå var det ingen, så vi fick inte vänta något extra efter vårdgarantin (3mån). Men då hamnade våran utredning mellan stolarna flera gånger däremot. Så våran utredning tog ca 1,5år...:/ Undra omman någonsin är nöjd? ;)    
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 18:28:25 följande:
    Längtan 30- Jag vet att vi inte är så gamla- men det var som en av "sakerna" på min listan, det och att gifta mig..:P Töntigt jag vet.

Läste att du varit på dåligt humör, jag vet hur det är, det här är en jobbig tid. Både i väntan på att komma igång och sedan (den vi är i nu) att få veta resultatet.

Förstår att vi har haft tur med donatorköer- i umeå var det ingen, så vi fick inte vänta något extra efter vårdgarantin (3mån). Men då hamnade våran utredning mellan stolarna flera gånger däremot. Så våran utredning tog ca 1,5år...:/ Undra omman någonsin är nöjd? ;)    
    Fast d e lätt för andra å säga att vi e unga tycker ja hehe m tanke på att ja velat ha barn sen ja va runt 25. Tittar man på folk på stan så e d många som e äldre som just börjat skaffa barn dom oxå. Men som sagt, d känns irrelevant när man helst velat bli mamma sen länge. Absolut inte töntigt, isf e ja lika töntig!

Ja, man slits ju mellan hopp å förtvivlan..min sambo brukar skoja om att han fått försmak av hur ja kommer bli som gravid hehe. Varje nytt steg som varit okänt har ju väckt ny oro att d ska va nåt fel men just nu längtar å hoppas ja mest att d ska funka t våren/sommaren, men d e definitivt olika fr dag t dag hehe.

Oj, va jobbigt att hamna mellan stolarna sådär, man blir ju inte lite besviken lr frustrerad när sånt händer men underbart att ni e på G nu håller tummarna att ni plussar!! Hjärta
  • MygganMy

Jag hoppas också, men sist var jag helt övertygad om att jag var gravid (kände alla krämpor)- den här gången har jag inte alls lika ont som jag hade sist tycker jag. Så jag försöker hålla förväntningarna nere..:/

Jag bor ju i norr- så här uppe är jag ganska sen med att få barn, många kompisar som är inne på sitt andra :(+ att vi varit ihop snart fem år så folk börjar fråga lite smått.  

hur många försök får ni landstingsfinansierat? 

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    Snart 32. Har velat bli gravid länge så jag försöker sluta ha ångest över åldern. Åren går i alla fall liksom, med eller utan panik så det är skönare att försöka släppa det. Men svårt.
  • MygganMy
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:16:06 följande:
    Snart 32. Har velat bli gravid länge så jag försöker sluta ha ångest över åldern. Åren går i alla fall liksom, med eller utan panik så det är skönare att försöka släppa det. Men svårt.

Så sant så, tiden går ändå :/

När får du åka på första behandlingen? 
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 18:56:29 följande:
    Jag hoppas också, men sist var jag helt övertygad om att jag var gravid (kände alla krämpor)- den här gången har jag inte alls lika ont som jag hade sist tycker jag. Så jag försöker hålla förväntningarna nere..:/

Jag bor ju i norr- så här uppe är jag ganska sen med att få barn, många kompisar som är inne på sitt andra :(+ att vi varit ihop snart fem år så folk börjar fråga lite smått.  

hur många försök får ni landstingsfinansierat? 
    Om vi gör d här hemma får vi 2-3 inseminationsförsök innan man går över på IVF. Tror läkaren sa att man får 3 fulla IVF:er i vårt landsting...

Kan tänka mig att d e jobbigt, ja kommer nog resonera likadant men d får tiden utvisa. Hoppas d går bra för er å att ni får ett +  
  • Sally Cinnamon
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:18:24 följande:
    Så sant så, tiden går ändå :/

När får du åka på första behandlingen? 
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-01-29 19:45:49 följande:
    Om vi gör d här hemma får vi 2-3 inseminationsförsök innan man går över på IVF. Tror läkaren sa att man får 3 fulla IVF:er i vårt landsting...

Kan tänka mig att d e jobbigt, ja kommer nog resonera likadant men d får tiden utvisa. Hoppas d går bra för er å att ni får ett +  

Vi får 3 inseminationer och en ivf (två ivfer tror jag det går som)- norrland har bland de hårdare reglerna..:/
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012