• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • MygganMy
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:50:11 följande:
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.

mmm, det är att man ska komma iväg också..:/ Då hoppas jag att du hinner iväg i februari :D
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:52:25 följande:
    Vi får 3 inseminationer och en ivf (två ivfer tror jag det går som)- norrland har bland de hårdare reglerna..:/
    Oki, d kan ju va därför mitt landsting har sån väntetid på spermadonationer oxå.. :-/ Lyckas vi m insemination i sverige måste vi ändå åka t danmark när d blir dax för syskon sen eftersom dom inte hjälper t m syskon i västra götaland om man inseminerats däremot får man om man gjort IVF å då kostar d 12000 per försök.
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:50:11 följande:
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.
    Hoppas d löser sig m jobbet så d blir i februari!  
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-01-29 19:25:51 följande:
    Någon som ska över till Danmark i veckan? Glad
    I wish hihi. Har ca 2v kvar t mens å tror killen blir sur om ja börjar bebisverkstan utan honom  
  • lisalycklig

Är det någon som kan RMC Malmös regler. Har jag fattat det rätt att man endast får 5 inseminationer o om det inte lyckas så får man betala för IVF? Vad kostar då det? Någon som vet?

• sunsed1

Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra

• Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-01-29 22:47:40 följande:

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Lycka till er andra
    Fy va tråkigt, va ska man säga..Hoppas d går bättre nästa gång!
  • Binaaa

Lycka till er andra
    Trist...  Hoppas det tar sig nästa gång! 
  • jenniekk

Lycka till er andra
    Kramar om Hjärta Förstår hur du känner. Det tar några dagar sen är man redo att ladda om igen (så kände jag iaf)
  • MygganMy

Lycka till er andra

Man blir orolig, beklagar.. :(

Stor statistiken ligger att 65% är gravida efter tre försök.. 
  • Sally Cinnamon
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:53:16 följande:
    mmm, det är att man ska komma iväg också..:/ Då hoppas jag att du hinner iväg i februari :D
    Ja! Tack!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012