Vi som ska börja inseminera 2012
Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
Hej, jag tror inte att jag har varit inblandad i denna tråden tidigare men jag hoppar gärna in om jag får. Är i samma sits som er andra. Maken har inga spermier så vi gör donatorsinseminationer. Har gjort 7 i Danmark och 1 i Sverige denna veckan. Ville gå över till Ivf på rmc men fick inte. Jag fyller 32 i år och vi har försökt i över 5 år...
Tack ska ni ha!! Jag hoppas att vi alla blir gravida för jag kan tänka mig att ni också trötta på att vänta på denna gosiga lilla bebis. Jag vill ha en bebis NU och tanken på att den först ska bli till o sedan ska man behöva vänta ytterligare nio månader känns jobbig. Jag är trött på att vänta!!
Är det någon som kan RMC Malmös regler. Har jag fattat det rätt att man endast får 5 inseminationer o om det inte lyckas så får man betala för IVF? Vad kostar då det? Någon som vet?
Fick hem grav-tester i dag. Testade för skojs skull endast 7 dagar efter inseminationen. Fick jättesvagt plus och började ju genast analysera. Sunda förnuftet säger att det givetvis beror på ovitrellen som sitter i 10 dagar men jag VILL att det ska var ett riktigt plus!! För tidigt, jag vet...
Är det någon här inne dom fått falskt plus med ovitrelle?
Hej på er!! Jag har nu testat svagt positivt i 3 dagar MEN ovitrellen har enligt FASS inte gått ut kroppen förrän efter 10 dagar o det är i morgon så det känns lite avgörande. Visar det inget i morgon så vet jag att det var ovitrellen. Är jättenervös!!
Negativt test i dag!!! Skit!!! Då vet jag att ovitrellen i mitt fall stannade kvar i kroppen 11,5 dag.
Vad tråkigt Frankie... Själv har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i flera dagar nu... Först gjorde jag tester som var positiva men pga ovitrellen. I går fick jag ett neg test o i dag gjorde jag ett test som också var neg men när jag skulle slänga det så såg jag att det fanns ett otroligt svagt streck på det... Nu vet jag inte vad jag ska tro. Om jag nu inte är gravid så kommer allt art bli tusen ggr värre en vanligt!!! Ska vänta till onsdag i ta ett digitalt test om mensen inte kommit innan dess... När har du bim Frankie?
Jenniekk; jag tycker absolut du ska åka i morgon eller senast bli inseminerad tis morgon.
Vid min senaste inseminering testade jag positivt på äl-test (glad gubbe) på söndagseftermiddagen men inseminerades inte förrän kl 14 på tisdagen o då hade äggblåsan inte släppt ännu. Det är ju inte heller bra att komma för tidigt för upptinade spermier lever inte lika länge som färska.
Titta gärna på mitt test i tråden "vad tror ni?" som ligger under planera barn o graviditetstest (vet ej hur man länkar med iPhone). Säg gärna vad ni tror. Ser ni ngt streck? Det känns dom att jag inte gjort annat än att analysera mina test den senaste veckan. Blir lite arg på mig själv. Jag borde veta bättre!!! Nu slutar det säkert med att mensen kommer (som vanligt) och jag blir tusen ggr mer besviken. Ja ja, det är kul så länge det varar...
Hej! Jag hoppar in i denna tråden lite för att ställa en fråga. Hoppas att det är ok? Jag har gjort 9 DI o en IVF som alla har misslyckats. Nu väntar jag på att får göra ivf nr 2 men eftersom kliniken har sommarstängt så blir det inte förrän till hösten. Jag och min man har nu bestämt att vi ska göra en DI i Danmark denna cykeln bara som en ren chansning och för att tiden ska gå lite fortare. You never know... Nu till min fråga, jag har inte tagit pergotime eller dyl denna månad utan väntar på äl i naturlig cykel. Jag tänker ändå att jag ska ta ovitrelle i samband med positivt äl test bara för att vara säker på att ägget verkligen släpper. Kan man göra så? Någon som vet?
Hej! Jag hoppar in i tråden för att sprida lite hopp. Jag och min man har försökt få barn i ca 6 år. Pga noll spermierproduktion så använder vi donator. Vi har genomgått 11 inseminationer och 1ivf och nu på den 11e inseminationen tog det sig. Helt oroligt!!! Jag trodde aldrig att jag skulle få se ett positivt grav test så det var/är en häftig känsla. Nu har oron över missfall kommit men jag försöker njuta. Vad jag ville säga med detta var att plötsligt händer det. Jag har varit så långt ner på botten man kan komma, känt mig super deppig och trott att jag ska behöva leva barnlös. Det vi gjorde annorlunda denna gången var att förutom folsyra och b vitamin så tog jag flytande d vitamin samt smörjde mig med progesterall mellan äl och bim. Lycka till allihop. Hoppas att ni också får ert plus snart!!
Sorry för upprepning.