• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-30 11:00:14 följande:
    Ja! Tack!
    Håller tummarna att d gått/går att lösa m jobbet så du kommer iväg!!
  • Binaaa

Meningen var att vi skulle in till stork imorgon eller på onsdag. Men min gynekolog ringde mig imorse och berättade att jag har grova cellförändringar på livmodern, grad 3. så jag måste opereras. Hon sa att det kunde ta 6 månader innan man kommer till Just nu känns allt skit och jag lämnar denna tråden eftersom detta inte är aktuellt för mig längre och jag blir bara deppig av att tänka på det. Men lycka till för er andra.

• MygganMy
    Binaaa skrev 2012-01-30 15:30:05 följande:
    Meningen var att vi skulle in till stork imorgon eller på onsdag. Men min gynekolog ringde mig imorse och berättade att jag har grova cellförändringar på livmodern, grad 3. så jag måste opereras. Hon sa att det kunde ta 6 månader innan man kommer till Just nu känns allt skit och jag lämnar denna tråden eftersom detta inte är aktuellt för mig längre och jag blir bara deppig av att tänka på det. Men lycka till för er andra.

Huvva Binaaa, hoppas allt går bra
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-01-30 15:30:05 följande:
    Nej va tråkigt Binaaa, hoppas d går bra m operation å allting, lycka till å va rädd om dig! 
  • jenniekk

Binaa: Vad jobbigt!! Förstår att allt känns skit just nu! Hur upptäcktes dessa förändringar? Cellprov?

Lycka till med allting! Hjärta

• jenniekk

Frågar igen ifall någon har kunskap om detta...

Hur snabbt tinas spermierna? Tvättas de en gång till efter upptining?

Funderar på detta då vi vid inseminationerna valt anonym donator från en lista när vi kommit till kliniken. Fått sitta ner och vänta en stund och sedan har inseminationen skett. De kan ju inte hunnit tvätta dem en gång till efter upptining då. ( Läste på Stork att det gick till så hos dem) (Går hos Gyn Grönlund)

Hur har det gått till för er andra?

• Duvan

Binaaa: Jätte trist att höra:( Hoppas allt går bra för dig iallafall! Stor kram till dig

Sunsed: Jäkla mens, aldrig kul när den kommer. Vet hur jobbigt det är. Men ¨vi hoppas att det tar sig på nästa försök:)

• Duvan

Jennieek: Jag är inte helt säker på hur det går till. Men jag tror de tinar upp dem nån timme innan man kommer och tvättar dem 1 gång då.

När är det dax för dig att insemineras igen?
    Jag hoppas på att åka imon:) skall testa med äl stickan strax!

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-01-30 18:01:31 följande:
    Jennieek: Jag är inte helt säker på hur det går till. Men jag tror de tinar upp dem nån timme innan man kommer och tvättar dem 1 gång då.

När är det dax för dig att insemineras igen?
    Jag hoppas på att åka imon:) skall testa med äl stickan strax!
    Kan inte stämma att de gör så dit vi går... Kan de inte hinna på den tiden... Ska maila gyn och fråga!

Vi hoppas på att kunna åka nästa vecka.

Håller tummarna för en Glad på testet!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-30 18:27:09 följande:
    Kan inte stämma att de gör så dit vi går... Kan de inte hinna på den tiden... Ska maila gyn och fråga!

Vi hoppas på att kunna åka nästa vecka.

Håller tummarna för en Glad på testet!
    håller tummarna för ÄL snart!!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012