• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Zarah-Maria

Hej alla!

Jag är ny på denna tråden, har tyvärr inte hunnit läsa alla inlägg.

Jag har en fråga som ni kanske kan svara på. Jag ska försöka med inseminationer och har nu börjat testa ÄL. När har ni åkt till klinik för o göra insemination? Vilken dag, den första dagen testet visar positivt, före, efter?

Jag bor i Norrköping och har tänkt åka till danmark så det e ju en bit o resa.

Tar gärna emot alla tips o råd ni har

Lycka till allihopa som försöker.. =)

• Frankie86

Jennieek: tack! Kan behöva allt stöd. Har bim idag, för två veckor sen kring kl 12 så hade jag äl. Bara att utvänta dagen och se vad som händer. Ska köpa ett test idag som jag hoppas får användning för i morgon :)

Men nu börjar jag få lite huvudvärk :( hoppas det inte är tecken på mens!

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-04 10:35:57 följande:
    Jennieek: tack! Kan behöva allt stöd. Har bim idag, för två veckor sen kring kl 12 så hade jag äl. Bara att utvänta dagen och se vad som händer. Ska köpa ett test idag som jag hoppas får användning för i morgon :)

Men nu börjar jag få lite huvudvärk :( hoppas det inte är tecken på mens!
    Håller tummarna att mensen uteblir å att du får plus på testet imorrn, lycka till!!
  • lisalycklig

Negativt test i dag!!! Skit!!! Då vet jag att ovitrellen i mitt fall stannade kvar i kroppen 11,5 dag.

• Längtan 30
    lisalycklig skrev 2012-02-04 11:53:51 följande:
    Negativt test i dag!!! Skit!!! Då vet jag att ovitrellen i mitt fall stannade kvar i kroppen 11,5 dag.
    men har du inte fått mensen så finns d ju hopp fortfarande..? finns ju dom som plussar senare, håller tummarna att d e så för dig oxå! 

köpte äl-test idag så ja har hemma, fick mensen imorse å tänkte att d e lika bra att börja hålla koll på när i cykeln ja har äl m tanke på att ja tror att den börjar nån gång ca 9-10 dgr efter mens - även om d e ett bra tag kvar t juni när vi förhoppningsvis ska börja så e d väl knappast nån nackdel att ha haft koll månaderna innan.
  • LiveYourDreams

Längtan 30: så gör jag också nu. Väntar på äl o sen mens o vid nästa äL åker vi!

• Frankie86

Negativt test i morse :( bara att vänta och se. Känner mig lite små öm i magen. Så vi får väl se. Jag har ett till test hemma, kommer inte mensen så väntar jag nån dag och testar igen.

• lisalycklig

Vad tråkigt Frankie... Själv har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i flera dagar nu... Först gjorde jag tester som var positiva men pga ovitrellen. I går fick jag ett neg test o i dag gjorde jag ett test som också var neg men när jag skulle slänga det så såg jag att det fanns ett otroligt svagt streck på det... Nu vet jag inte vad jag ska tro. Om jag nu inte är gravid så kommer allt art bli tusen ggr värre en vanligt!!! Ska vänta till onsdag i ta ett digitalt test om mensen inte kommit innan dess... När har du bim Frankie?

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-05 08:52:49 följande:
    Negativt test i morse :( bara att vänta och se. Känner mig lite små öm i magen. Så vi får väl se. Jag har ett till test hemma, kommer inte mensen så väntar jag nån dag och testar igen.
    lisalycklig skrev 2012-02-05 09:27:00 följande:
    Vad tråkigt Frankie... Själv har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i flera dagar nu... Först gjorde jag tester som var positiva men pga ovitrellen. I går fick jag ett neg test o i dag gjorde jag ett test som också var neg men när jag skulle slänga det så såg jag att det fanns ett otroligt svagt streck på det... Nu vet jag inte vad jag ska tro. Om jag nu inte är gravid så kommer allt art bli tusen ggr värre en vanligt!!! Ska vänta till onsdag i ta ett digitalt test om mensen inte kommit innan dess... När har du bim Frankie?
    Håller tummar å tår för att mensen lyser m sin frånvaro å att ni Plus:ar i dagarna..
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012