• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Duvan
    jenniekk skrev 2012-01-27 16:02:46 följande:
    Duvan: Hur går det för dig? Gjort ett nytt försök? Kanske missat något inlägg i tråden... Glad
    det är snart dax att åka ner till Storken igen:)
    Har börjat testa med äl stickor. Hade hoppas att det blev till helgen så jag slipper vara bort från jobbet. men jag tror inte det tyvärr.

Hur går det själv för dig? Du skall väl också på nytt försök snart?:)
  • Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-28 00:40:39 följande:
    Binaaa: hur har det gått för dig? Är alla papper klara?
    Alla papper är klara och inskickade!! Äntligen! Fick det sista idag. Jag ska oxå börja testa snart. Förmodligen bär det av till Stork i nästa vecka :)

• Binaaa
    sockerpian skrev 2012-01-27 15:53:20 följande:
    nej inte jag heller, men man vågar inte hoppas på för mycket ändå...det känns som att det är för bra för att vara sant i såfall....första inseminationen, helt galet i så fall....men men, jag ska vänta till i morn och ta ett till då!

mycket spännandeDrömmer
    Aaah vad spännande!!! Hoppas hoppas!! Solig
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-26 20:43:38 följande:
    Hej!
    Vet inte om någon redan tagit upp detta, men jag tänkte tipsa om att spara alla kvitton om det är så att man inseminerar i Danmark eftersom man kan söka pengar från Försäkringskassan för vård i annat EU-land om man inte kan få den vård som man behöver i rimlig tid hemma i Sverige. Inte så dumt va?
    Länk för den intresserade:
    www.forsakringskassan.se/sjukvard/vard_inom_e.../!ut/p/b1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOItjAx8nZwM HQ0sgg0sDDwtPSxd3SyN3EMCDYAKIoEKDHAARwN8-l3MTaD68S ggYH-4fhRYCT4XEHKDn0d-bqp-QW5ohEGWiSIA4WWM-A!!/dl4 /d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDhTMDgwST lIOUVGOTJHSkw2/
    Tack så mycket för tipset å länken! Fick höra samma sak av en annan tjej jag pratat med, de hade fått tillbaks alla kostnader utom för bensin typ. Tack igen, d lutar mer å mer åt att d blir CFC eller gyn Grönlund.
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-01-28 00:39:29 följande:
    det är snart dax att åka ner till Storken igen:)
    Har börjat testa med äl stickor. Hade hoppas att det blev till helgen så jag slipper vara bort från jobbet. men jag tror inte det tyvärr.

Hur går det själv för dig? Du skall väl också på nytt försök snart?:)
    Ja vi laddar för ett nytt försök. Men det är ett tag kvar. Nu satsar vi på 3:e gången gillt!Glad

Kommer du förändra tidpunkt för insemination nästa försök? Eller hur tänker ni kring tidpunkten?
  • sockerpian

Jag är GRAVID......jag tror det knappt, men det är ett plus...det visar väl ingenting annars??? eller??? jag är helt snurrig av lycka!

försökt i 7 år och så åker man till Danmark och pangSkrattande

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-28 08:44:30 följande:
    Ja vi laddar för ett nytt försök. Men det är ett tag kvar. Nu satsar vi på 3:e gången gillt!Glad

Kommer du förändra tidpunkt för insemination nästa försök? Eller hur tänker ni kring tidpunkten?
    Håller tummar å tår att d går bra för er nästa gång!
    sockerpian skrev 2012-01-28 08:51:45 följande:
    Jag är GRAVID......jag tror det knappt, men det är ett plus...det visar väl ingenting annars??? eller??? jag är helt snurrig av lycka!

Åhhh va härligt, stort grattis!!

• kamikirimusi
    sockerpian skrev 2012-01-28 08:51:45 följande:

Wow grattis!!!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012