• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Mensen har nu kommit som ett brev på posten... Försök 2 har nu misslyckats...

Inför försök 3 funderar vi på en dubbelinsemination. Någon som gjort? Och byta donator...

Måånga tårar idag... blir ledsen och besviken... hoppas ju så... Får gråta idag och sen se frammåt!

Kan inte låta bli att bli orolig för att detta inte ska lyckas...

• isis bianco
    Frankie86 skrev 2012-01-21 21:10:20 följande:
    Vi inseminerar med min sambos spermier. Och på andrologmottagningen på Sophiahemmet tycker dom att man gärna kan inseminera flera dagar för att optimera chanserna. När vi fick dottern inseminerade vi 5 dagar på en vecka. Men då var det i ostimulerad cykel, nu har jag tagit pergotime och ovitrelle.

Nu jäklar borde det ta sig! Orkar inte med detta nåt mer!

Jag hade inga grav. Känningar innan jag plussade med dottern ;) lycka till!!
    Betalar man extra för att insemineras flera gånger under samma cykel? Eller ni går kanske inte privat?
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Frankie86

Jenniek: styrkekramar!!! Bryt ihop och kom igen! Man måste få bli förbannad och besviken för att orka komma tillbaka.

Vi går privat. Och man betalar per insemination. 500:- på vardagar och 800:- på helgerna. Så denna gång blev det fredag. Lördag och söndag.
    Men det är endast med make/sambos spermier.

Så nu återstår 2v av väntan igen!

• Duvan

Hej tjejer jag har varit på semester 1 vecka och inte varit inne på sidan på ett tag.

Va trist Jennieek att du fick din mens:(
    Jag fick också min mens i måndags, andra misslyckade försöket för mig o min sambo.

Känner precis samma som dig, så jobbigt...

Vi panerar att åka till Stroken igen om ca 1 vecka, Vi tänker bya till en ny donator denna gång då det inte har lyckats de 2 andra gångerna med en o samma donator.
    Funderar verkligen på en dubbelinsemination denna gång. Blir ju lite dyrare men om det ökar chanserna så vill vi göra det. Tänkte prata med Storken om det i veckan.

• Frankie86

Martini bianco: vilken klinik ska ni gå på? Vart bor ni? Kolla annars med Andrologmottagningen på Sophiahemmet om ni inte kan få komma dit. Underbar sköterska som heter Marie. Det är hon som utför alla inseminationer och har gjort det i många herrans år.

Vet att det kan skilja mycket i pris, och då gör dom andra klinikerna bara en insemination. Jag tycker det känns bra att dom inseminerar flera ggr om man vill.

• isis bianco
    Frankie86 skrev 2012-01-22 19:06:51 följande:
    Martini bianco: vilken klinik ska ni gå på? Vart bor ni? Kolla annars med Andrologmottagningen på Sophiahemmet om ni inte kan få komma dit. Underbar sköterska som heter Marie. Det är hon som utför alla inseminationer och har gjort det i många herrans år.

Vet att det kan skilja mycket i pris, och då gör dom andra klinikerna bara en insemination. Jag tycker det känns bra att dom inseminerar flera ggr om man vill.
    Tack för ditt svar
    jag bor i Skåne. Vi är just nu under utredning, vi väntar på resultat från mannens spermaprov och att mina äggledare ska spolas, sen är vi klara. Jag känner på mig att det inte kommer hittas några fel på oss och då är vi tyvärr tvugna att fortsätta försöka på egen hand tills två år har passerat... surt. Så nu undersöker jag lite privata alternativ. Allt för att ligga steget före
  • Frankie86

Martini bianco: jag håller mina tummar för er! Det bästa är ju egentligen att dom inte hittar nåt fel, missförstå på mig rätt.

Min sambo hade sämre kvalité på sina spermier, färre i antal dessutom.
    Men vi har lyckats att få en biologisk dotter via insemination, på första försöket dessutom. Nu har vi gjort vårt fjärde syskonförsök. Så håll tummarna är du gullig :)

Jag kan bara ge er rådet att inte ge upp hoppet och sök er privat om ni kan :)

• isis bianco

Frankie86
    Håller tummarna för dig!!

Och visst har du rätt, jag hoppas också innerst inne att allt är bra. och är det det så kommer vi med stor sannolikhet att söka privat medan man väntar på att få hamna i landstingskön!

• Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-19 12:48:13 följande:
    Hej alla!! Nu är jag tillbaka i sverigeland :) Har börjat räkna ner. 2 veckor kvar till insem Drömmer Hur går det för er andra, Någon som har plussat, när ska ni testa er?

Måste fråga. Vi ska ju till Stork och har skickat in alla provsvaren förutom den här röda hund grejen! Är det ett måste?
    Välkommen hem till Sverige:)
    Jag meddelade bara Storkkliniken att jag har är immun mot röda hund. Lämnade inte in några provsvar utan sa bara att jag tog vaccin som barn.
    Nu är det verkligen nedräkning igen...vi åker ju till Storken om ca 1 vecka:)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012