• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • sockerpian

Sunsed: gud va roligt att du är i samma sits och bara någon dag emellan=) hoppas verkligen det tar sig för oss nu. vi får följas åt med våra symtom och ickesymtom=)

Binaaa: Jag kände värk i den högra äggstocken precis när hon inseminerade mig, men sedan va det som mensvärk under kvällen.

Liveyourdreams: Det gör ni rätt i kan jag tycka, jag e lite arg på mig själv som väntat så här länge när jag kunde åkt till danmark mycket tidigare, jag trodde det skulle kosta massor och vara mycket krångligare, men det gick ju hur smidigt som helst=)

kram på er alla=)

• sunsed1

Sockerpian - det bli roligt att följas åt.
    Skulle du också göra en grav.test 16 dagar efter inseminationen? Det är ju rätt tidigt, men men...

Binaaa:
    Jag kände också lite mensvärk /molande värk efter inseminationen, men det kunde likväl vara ägglossning. För jag brukar känna den i vanliga fall också.

• sockerpian

ja just det, 16 dagar skulle jag vänta...är det tidigt menar du? brukar det inte vara typ 14 dagar från ägglossning till mensen?

• sunsed1
    sockerpian skrev 2012-01-14 20:17:51 följande:
    ja just det, 16 dagar skulle jag vänta...är det tidigt menar du? brukar det inte vara typ 14 dagar från ägglossning till mensen?
    Nä, egentligen inte, men jag vill gärna leva på drömmen att allt har gått bra lite längre än 16 dagar.
  • jenniekk

Hej tjejer!

JAg och min man gjorde vårt andra DI försök förra veckan. Första gången vi inseminerade hade jag mensvärk och ömma bröst mest hela tiden, den misslyckades dock. Denna gången känner jag mest lite molvärk som kommer och går. Kanske ville så mycket första gången att jag inbillade mig desto mer! Flört

Denna gången är jag mer realistisk och inställd på att misslyckas...

Vid ert inseminationstillfälle: Hade ägget redan släppt vid insem eller var på väg att släppa?

Håller tummarna för oss alla!! Glad

• sockerpian

Hej jenniek, välkommen till trådenGlad

Håller tummarna för dig nu, hoppas det tar sig denna gången.

angående ägget så vet jag inte, jag fick positivt på onsdagskvällen och inseminerades 13,15 torsdagen.
    Barnmorskan sa att jag antagligen skulle få ägglossningen senare på torsdagskvällen eller natten och då låg simmarna där redan och väntade, vilket skulle vara bra.

om man gör hormonstimulerad så kan man nog ha mer koll kanske?

• LiveYourDreams

Är helt förvirrad inför vilken dansk klinik man ska välja. Har kollat på gyb grönlund och gaia, cfc o stork. Men hur ska man kunna välja? Hur har ni tänkt?

• sockerpian

jag har faktiskt inte kollat upp någon annan än storken, såg den på tv i Drömmen om ett barn och så vet jag 2 stycken härifrån min hemtrakt som varit där och de har svensk personal så jag kände att det va nog rätt..

jag har hört att det kan skilja lite i pris, men jag tyckte köpenhamn verkade bekvämt att åka till för vår del.

så tänkte jagGlad

• jenniekk
    sockerpian skrev 2012-01-15 12:40:13 följande:
    Hej jenniek, välkommen till trådenGlad

Håller tummarna för dig nu, hoppas det tar sig denna gången.

angående ägget så vet jag inte, jag fick positivt på onsdagskvällen och inseminerades 13,15 torsdagen.
    Barnmorskan sa att jag antagligen skulle få ägglossningen senare på torsdagskvällen eller natten och då låg simmarna där redan och väntade, vilket skulle vara bra.

om man gör hormonstimulerad så kan man nog ha mer koll kanske?
    Vid försök 1 kunde vi via vul se att ägget redan släppt. Vid försök 2 sa han att ägget va påvägg att släppa. Tror man ska ha mycket tur för att det ska lyckas. Svårt och veta vad som är bäst! Glad

Ja, vid stimulerad DI så tar man ju ägglossningsspruta och vet då precis när ägget kommer släppa.

Vilket försök är detta för dig? Kanske står längre bak i tråden...
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012