Inlägg från: sockerpian |Visa alla inlägg
  • sockerpian

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej på er! här hör jag hemma känner jag =)
    Jag och min sambo har försökt i 6 år, utredningen har skötts väldigt dåligt och vi har blivit bortglömda och rent ut sagt överkörda av vården.
    Vi fick reda på att min sambo är helt steril förra året, men ändå har inte mycket hänt.
    Nu har vi fått tid i Danmark och ska på journalsamtal på Storkklinik den 5 januari =)
    Har varit och inhandlat massa ägglossningstester.
    Ska bli så spännande=)
    Hade varit kul att följas åt..

• sockerpian

Hej duvan!
    Jag har också mellan 28-34 dagar, kan man välja dubbelinsemination själv eller är det något de rekommenderar?
    Jag har köpt massor med test, så jag kommer börja testa tidigt och 2 gånger/dag

Kram

• sockerpian

Binaaa: va kul, kan man kolla med usb.microskop? har jag aldrig hört talas om =)

Min sambo har nog ett medfött fel, det finns förstadie till spermier, men inga utvecklade.

Ja tack och lov för att det finns hjälp att få i andra länder!
    Vi velar lite fram och tebax om man ska ha anonym eller öppen donation, inte lätt beslut...
    Hur tänker ni?

• sockerpian

Jag ska få min mens nu till nyår, ha journalsamtal den 5 januari, så min förhoppning är att få insemineras veckan därpå....helt sjukt att det kan gå så här fort!
    Jag blir så arg på mig själv för att man inte tagit kontakt med danmark tidigare...förlitade oss på vården här i sverige...men nu har man ju lärt sig en läxa.

tänk om man skulle bli gravid..känns helt ofattbart efter alla år av sorg, bitterhet, avundsjuka och besvikelse!

• sockerpian

Ja det har verkligen tärt på en och förhållandet, men man klarar ganska mycket...
    2 år eller 6..spelar ingen roll, det är lika jobbigt...men skönt att äntligen veta vad som är fel.

ja tänk om vi kunde göra det, hade ju varit helt otroligt =) känns så skönt att prata med folk som vet hur man verkligen känner och går igenom...man är ju så glad för alla änns nära o kära när de får barn, men i bland vill man faktiskt inte änns se dem..bara låsa in sig.

men nu ska det förhoppningsvis vara vår tur som sagt =)

Ja de flesta i vår omgivning vet, de sista som fick veta va ju dock föräldrarna.
    man ville ju liksom överraska dem, men det blev ju inte riktigt så..

det känns jättebra att alla vet..ni då? har ni berättat för folk runt om er?

• sockerpian

Hej Tjejer=)

I går va vi på storkklinik i danmark.
    Alla va jättetrevliga och lokalerna ljusa o fina, mycke hemtrevlig atmosfär.
    Vi fick följa med in i labbet och se tankarna där spermierna förvarades och även se den i microskop.
    konstigt att tänka att vårt framtida barn kanske finns där i tanken...haha

Därimot visade det sig att 2 provsvar inte fanns med i det jag fått från gyn, jävligt knäckande då jag har ägglossning nästa helg och röd dag i dag så ingen jobbar...

ska ringa gyn så fort jag kan på måndag. Är det så att jag redan tagit proven så hinner jag förhoppningsvis ta tiden nu till helgen annars får vi vänta till februari.

det som fattades va klamydia och Anti-HBc, klamydia måste de ju har tagit på mig, men det andra vet jag inte...

men det känns ändå jäkligt bra nu, så här nära har vi aldrig varit=)

Hur går det för er andra?

• sockerpian

Hej på er!

Duvan: hur känner du dig? nästa vecka är det väl dags o testa=)

Jag kom hem från danmark precis, hade positivt ältest i går kväll och inseminerades kl 13,15 i dag=)

fick alla prover klara i tid=) är så spännande nu, kommer bli 2 jobbiga veckor....

• sockerpian

Sunsed: gud va roligt att du är i samma sits och bara någon dag emellan=) hoppas verkligen det tar sig för oss nu. vi får följas åt med våra symtom och ickesymtom=)

Binaaa: Jag kände värk i den högra äggstocken precis när hon inseminerade mig, men sedan va det som mensvärk under kvällen.

Liveyourdreams: Det gör ni rätt i kan jag tycka, jag e lite arg på mig själv som väntat så här länge när jag kunde åkt till danmark mycket tidigare, jag trodde det skulle kosta massor och vara mycket krångligare, men det gick ju hur smidigt som helst=)

kram på er alla=)

• sockerpian

ja just det, 16 dagar skulle jag vänta...är det tidigt menar du? brukar det inte vara typ 14 dagar från ägglossning till mensen?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012