Inlägg från: sockerpian |Visa alla inlägg
  • sockerpian

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej jenniek, välkommen till trådenGlad

Håller tummarna för dig nu, hoppas det tar sig denna gången.

angående ägget så vet jag inte, jag fick positivt på onsdagskvällen och inseminerades 13,15 torsdagen.
    Barnmorskan sa att jag antagligen skulle få ägglossningen senare på torsdagskvällen eller natten och då låg simmarna där redan och väntade, vilket skulle vara bra.

om man gör hormonstimulerad så kan man nog ha mer koll kanske?

• sockerpian

jag har faktiskt inte kollat upp någon annan än storken, såg den på tv i Drömmen om ett barn och så vet jag 2 stycken härifrån min hemtrakt som varit där och de har svensk personal så jag kände att det va nog rätt..

jag har hört att det kan skilja lite i pris, men jag tyckte köpenhamn verkade bekvämt att åka till för vår del.

så tänkte jagGlad

• sockerpian

Sunsed: spermierna lever ett dygn, 24 timmar efter insemination...hoppas det ger dig lite mer hopp Glad

• sockerpian

Liveyourdreams: Funkar det inte för mig nu så ska jag göra en äggledarspolning innan nästa försök, har hört att det kan öka chanserna, men att den kan göra ganska ont=(

• sockerpian

okej...Jag kan iofs tänka mig att stå ut med en hel del smärta om det leder till plussetSkrattande

• sockerpian

sunsed: skönt att höra att det inte gör ont och spolasGlad

typiskt att du skulle få en stressig start på veckan, men oroa dig inte, så känsligt kan det väl ändå inte vara..hoppas jag inte.
    min sambo fick för sig att vi skulle dra i gång och riva i det som ska bli min frisörsalong till våren, så jag har slitit som ett djur hela helgen med kofot, slägga, burit och lyft ganska tungtSkäms

egentligen borde jag nog ta det lite lugnt, men det är svårt det också när man är en rastlös själSkrattande

Vi blir ju iallafall gravida snart, blir det inte nu så blir det garanterat under 2012Drömmer
    Det har jag bestämt....Flört

• sockerpian

viväntarpådig:
    Ja så enkelt är det faktiskt, har du bara alla prover klara och allt stämmer så är det bara att köra.
    sen är det ju klart att inget är ju helt enkelt, finns ju mycket känslor och beslut som ska fattas. men det är underbart att det kan gå så smidigt ändå, från att gå från all väntan här i sverige till att allt bara händer pang bomFörvånad

För mig och min partner som är en man är det helt självklart att berätta för alla runt omkring, de flesta i vår omgivning vet redan allt och följer oss spänt  i jakten på lyckan, kändes så underbart när vi bestämde oss för att berätta, allt blir så mycket lättare och man får ett enormt stöd från alla runt om.

vad gäller barnet kommer vi så odramatiskt som möjligt berätta ända från början, då blir det inget konstigt och helt naturligt, vi håller på att göra en liten film om hela resan som vi sedan kan visa för barnet och funderar också på att göra en liten sagobok om hur han-hon blev till.

Det viktiga är att det är klart att det finns ingen biologisk pappa där ute, bara en donator, en vänlig själ som gav oss chans att bli föräldrar.

• sockerpian

Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!

viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.

Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...Drömmer

Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för erGlad

Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
    Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.

jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?

Binaaa: välkommen hemGlad enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
    Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tidGlad

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012