• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej tjejer! :)

Kikar in här också. Vi väntar på att göra DI försök 2 i januari.

"Kul att vi är så många i samma situation" Man kan ju lätt känna sig ensam i detta!

År 2012 hoppas vi ska bli vårt bästa år!

• jenniekk

Hej tjejer!

JAg och min man gjorde vårt andra DI försök förra veckan. Första gången vi inseminerade hade jag mensvärk och ömma bröst mest hela tiden, den misslyckades dock. Denna gången känner jag mest lite molvärk som kommer och går. Kanske ville så mycket första gången att jag inbillade mig desto mer! Flört

Denna gången är jag mer realistisk och inställd på att misslyckas...

Vid ert inseminationstillfälle: Hade ägget redan släppt vid insem eller var på väg att släppa?

Håller tummarna för oss alla!! Glad

• jenniekk
    sockerpian skrev 2012-01-15 12:40:13 följande:
    Hej jenniek, välkommen till trådenGlad

Håller tummarna för dig nu, hoppas det tar sig denna gången.

angående ägget så vet jag inte, jag fick positivt på onsdagskvällen och inseminerades 13,15 torsdagen.
    Barnmorskan sa att jag antagligen skulle få ägglossningen senare på torsdagskvällen eller natten och då låg simmarna där redan och väntade, vilket skulle vara bra.

om man gör hormonstimulerad så kan man nog ha mer koll kanske?
    Vid försök 1 kunde vi via vul se att ägget redan släppt. Vid försök 2 sa han att ägget va påvägg att släppa. Tror man ska ha mycket tur för att det ska lyckas. Svårt och veta vad som är bäst! Glad

Ja, vid stimulerad DI så tar man ju ägglossningsspruta och vet då precis när ägget kommer släppa.

Vilket försök är detta för dig? Kanske står längre bak i tråden...
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-01-15 13:13:42 följande:
    Är helt förvirrad inför vilken dansk klinik man ska välja. Har kollat på gyb grönlund och gaia, cfc o stork. Men hur ska man kunna välja? Hur har ni tänkt?
    Vi valde Gyn Grönlund för att det är lättast för oss att ta sig dit. För att de alltid gör VUL innan insemination. Bra priser och en läkarledd klinik. Fick bra bemötande och förtroende för behandlande läkare direkt. Bra priser!
  • jenniekk

Åh skrev ett långt inlägg som försvann! Börjar om...

Sunsed och Sockerpian: Verkar vara väldigt olika för vilken tid som rekomenderas att insemineras efter ÄL stegring. Såklart är det individuellt för hur lång tid efter stegring som ägget släpper.

Jag gör bara ägglossningstest 1 gång per dag (eller ska)

Försök 1: Fick jag Pos ÄL test måndag kl. 10.30- inseminerades tis ca 12.00. Ägget hade då släppt.

Försök 2: Testade jag positivt lördag kväll(tog bara det testet för "skojs skull"). Testade då även pos på söndag morgon ca. 10. Inseminerades mån ca 10.15. Ägget hade då inte släppt.

Min gyn rekomenderar mig bara att testa 1 gång per dag (morgon/förmiddag) Skulle jag ta ett test som blir pos på kvällen så räknas det som ett pos morgonen efter.

Idag har jag 1 vecka kvar till testdag. Inga symptom och tiden sniglar sig fram... Vet ju inte ens om ägget släppte denna gången. Han sa att ägget börja släppa...

Detta blev långt... och rörigt... Glad

• jenniekk

vivantarpadig: Vi kommer vara helt öppna med att vi gjort DI. Tror att om man själv är öppen med det så blir det inte så mycket prat. Barnet kommer självklart få reda på hur det blivit till! Vi står för detta till 100%. Och är lyckliga att chansen finns!

Våra närmsta vänne roch familj  vet att vi försöker nu. Orsaken till at vi inte öppet berättar för alla nu innan vi är gravida tror jag är samma som många som naturligt försöker bli gravida, fertilitet är privat och vi vill ha testdagarna för oss själva.

Lycka Till nu! Glad

• jenniekk

Har haft molvärk sen igår. Har BIM på söndag eller måndag. Börjar redan ge upp... Mensen kommer väl tidigare... Rynkar på näsan

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-01-19 16:51:37 följande:
    Jenniek: håller tummarna. :) här ska vi göra spolning av äggledarna i feb o sen kör vi i mars. :) har massa frågor om gyn grönlund, någon som har lust o svara? :)
    Kanske kan svara på någon fråga om Gyn Grönlund...
  • jenniekk

Tjejer, hur går det för er som väntar på BIM?

Min mensvärk fortsätter och hoppet krymper...

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012