• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Duvan

Jo vi åkte ner till Danmark igår förmiddag och jag blev inseminerad på eftermiddagen.
    Jag fick ju plus på stickan på måndag kväll.

Åh vad jag hoppas det sätter sig denna gångHjärta

• Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-02 19:01:48 följande:
    Kommer hem igen den 17e. Har nästa Äl den 4e Februari. Drygt när man väntat på dagen så länge men jag antar att tiden kommer gå fortare i Japan. Kommer ha datorn med mig så jag kan iaf följa er andra nu när ni ska göra det! Drömmer

Föresten! Fick ett brev av min gynekolog att de hittat "lätta cellförändringar" på min livmoder. Ska dit och ta om cellprovet. Är det någon av er andra som har erfarenhet av det? Spelar det någon roll för inseminationen tro?

Kram! 
    Tiden kommer säker springa iväg i Tokyo, det blir ju spännande. Snart är det 4 feb:)
    Synd bara att vi inte får möjligheten att plussa ihop denna månaden.

Vad gäller lätta cellförändingar så vet jag tyvärr inte om det spelar någon roll vid insemination.

Kram o god natt
  • sockerpian

Hej Tjejer=)

I går va vi på storkklinik i danmark.
    Alla va jättetrevliga och lokalerna ljusa o fina, mycke hemtrevlig atmosfär.
    Vi fick följa med in i labbet och se tankarna där spermierna förvarades och även se den i microskop.
    konstigt att tänka att vårt framtida barn kanske finns där i tanken...haha

Därimot visade det sig att 2 provsvar inte fanns med i det jag fått från gyn, jävligt knäckande då jag har ägglossning nästa helg och röd dag i dag så ingen jobbar...

ska ringa gyn så fort jag kan på måndag. Är det så att jag redan tagit proven så hinner jag förhoppningsvis ta tiden nu till helgen annars får vi vänta till februari.

det som fattades va klamydia och Anti-HBc, klamydia måste de ju har tagit på mig, men det andra vet jag inte...

men det känns ändå jäkligt bra nu, så här nära har vi aldrig varit=)

Hur går det för er andra?

• Duvan

Hej Sockerpian,
    Va kul att ni har varit där, håller med om att det är en trevlig atmosfär.

Jag hade också problem med mina provsvarer. Hade missat att skicka in Anti HBc...trodde det räckte med ett hepatit b prov.
    Om du bor i Göteborg kan jag rekomendera askims barnmorskemottagning.
    De har dropin tid på måndagar. Jag var där och det gick snabbt att få svaret.
    hoppas du hinner få klart det tills äl! :)

• sockerpian

Hej på er!

Duvan: hur känner du dig? nästa vecka är det väl dags o testa=)

Jag kom hem från danmark precis, hade positivt ältest i går kväll och inseminerades kl 13,15 i dag=)

fick alla prover klara i tid=) är så spännande nu, kommer bli 2 jobbiga veckor....

• sunsed1

Hej på er!

Jag känner att jag kan hoppa in här för jag har varit i kontakt med Storkkliniken sedan i oktober och gjorde alla provsvar och joursamtal. Och köpte ägglossningstest i samma veva som ni andra här.

Idag fick jag positiv på Äl testet och åkte in. Så idag har jag äntligen varit och inseminerat mig på Storkkliniken. Jag har provat på den naturliga vägen sedan min dotter var 1 år - Det har gått sju år och inget syskon än.

Jag hade samma problem med provsvar från Sverige på anti - Hbc. Det blev några vändor innan läkarna här fick rätt på all papper.

Men nu äntligen hos Storken - gick allt så smidigt och lugnt till, nu kniper det i magen av spänning så nu är det bara att korsa fingrarna, vänta och se. Om 16 dagar ska jag göra en grav.test och skicka resultatet. Själv tycker jag det är rätt så tidigt, men eftersom jag fick testet med mig när jag gick därifrån kan jag likväl prova.

Så nu håller vi tummarna här!

• sunsed1
    sockerpian skrev 2012-01-12 19:30:20 följande:
    Hej på er!

Duvan: hur känner du dig? nästa vecka är det väl dags o testa=)

Jag kom hem från danmark precis, hade positivt ältest i går kväll och inseminerades kl 13,15 i dag=)

fick alla prover klara i tid=) är så spännande nu, kommer bli 2 jobbiga veckor....
    Jag håller tummarna för er!
  • Binaaa

Vad spännande att så många har varit iväg!! Jag håller verkligen tummarna här från Tokyo! Vi åker hem om några dagar, och då börjar min nedräkning till den 4e! :) 

Hur känns det  i magen direkt efter? Känner man något?

• LiveYourDreams

Får man hoppa in här? Jag o min blivande fru står i kö för is på su men har bestämt oss för att åka till danmark i väntan. Så nu håller vi på o kollar kliniker o samlar info. Spännande :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012