• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-01-22 17:55:17 följande:
    Hej tjejer jag har varit på semester 1 vecka och inte varit inne på sidan på ett tag.

Va trist Jennieek att du fick din mens:(
    Jag fick också min mens i måndags, andra misslyckade försöket för mig o min sambo.

Känner precis samma som dig, så jobbigt...

Vi panerar att åka till Stroken igen om ca 1 vecka, Vi tänker bya till en ny donator denna gång då det inte har lyckats de 2 andra gångerna med en o samma donator.
    Funderar verkligen på en dubbelinsemination denna gång. Blir ju lite dyrare men om det ökar chanserna så vill vi göra det. Tänkte prata med Storken om det i veckan.
    Vad skönt med lite semester! Behövs ibland för att kunna slappna av och fokusera på något roligt...

Tråkigt att ert andra försök också misslyckades! *kramar* Vi tänker också byta donator och ev göra en dubbelinsem. Ska också höra med min gyn.

Skönt och kunna stötta varandra i detta! Prata ut, gråta ut, gnälla, oroas, stötta, uppmuntra! Glad

Vi satsar igen!!
  • sunsed1

Jenniekk - styrkekramar - håller tummarna att det tar sig nästa gång.

Jag har BIM i nästa vecka, samma helg som sockerpian - men jag känner mig inte det minsta gravid.

All molvärk, spänningar och precis allt försvann. Men som sagt, en veckas väntan och sedan så korsar vi fingrarna här.

Lycka till er alla

• sockerpian
    jenniekk skrev 2012-01-22 14:09:47 följande:
    Mensen har nu kommit som ett brev på posten... Försök 2 har nu misslyckats...

Inför försök 3 funderar vi på en dubbelinsemination. Någon som gjort? Och byta donator...

Måånga tårar idag... blir ledsen och besviken... hoppas ju så... Får gråta idag och sen se frammåt!

Kan inte låta bli att bli orolig för att detta inte ska lyckas...
    Fy vad ledsamt att höra vännenRynkar på näsan...*kramar om dig*
    hoppas verkligen det blir tredje gången gillt nu, tycker du ska ta dubbel om du känner för det, jag tänker nog så nästa gång. man vill ju maximera chansen ju!

Ni kommer lyckas så småningom och då kommer det va värt allt...det tror jagDrömmer

*kram*
  • sockerpian

Sunsed: nu är det bara några dagar kvar...jag vaknar varje morgon och hoppas att jag ska känna något, lite illamående lite värk...men nix inte ett skitRynkar på näsan

Men jag hoppas så innerligt att jag inte är så känslig mot hormoner.

Jag va gravid för 9 års sen och då va det ända symtomet att jag fick springa och kissa konstant, men då ville jag ju inte bli gravid så jag vet inte om det fanns symtom som jag inte tänkte på.

känner du något i dag?

• jenniekk

sunsed1: Tack! Håller tummarna för er också! De symptom eller ickesymptom man har behöver inte betyda något... Bara att vänta och se... :)

• jenniekk

Sockerpian: Får fundera vidare om dubbel. Har ju en bit att åka så måste nog stanna över natt där nere...

Lycka Till nu!

• Binaaa

Jag scannade in mitt brev från min vårdcentral med provsvaren till Stork, men det dög inte.... Åkte till vårdcentralen och försökte kommunicera med en jätte arg tant i receptionen och fick veta att de inte längre hade kvar mina provsvar!?!? När jag försökte berätta för henne att det var 2 månader sedan jag tog dom och betalade över 1500kr för det så blev hon ännu argare och stängde luckan och gick! Jag fattar ingenting! Känner mig så jävla less på Sveriges vård! Jag orkar inte mer.. Nu känns det som att jag står på ruta 1 igen.  Gråter

• Sally Cinnamon

Hej!
    Jag hoppas jag också kan få vara med här. Har följt tråden lite på avstånd ett tag så det är väl dags att jag ger mig tillkänna :) Ska också åka till Storken snart för första gången. Har lite blandade känslor inför det hela, men allra mest känner jag att det vore skönt att komma igång. Har stått och stampat på samma ruta länge länge nu.

Binaa> varför godtog de inte dina scannade provsvar? De bad mig att skicka antingen kopior eller scannade provsvar och då var det inga problem. Skumt... blir lite nervös att det ska bli någon typ av trubbel när vi väl kommer ned.  Kan du ringa till VC och be dem skicka svaren till dig igen? Jag har upplevt att folk blir lite mjukhjärtade och gärna hjälper en om man orkar berätta vad man ska ha proverna till, kanske kan funka?

• Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-23 16:18:58 följande:
    Hej!
    Jag hoppas jag också kan få vara med här. Har följt tråden lite på avstånd ett tag så det är väl dags att jag ger mig tillkänna :) Ska också åka till Storken snart för första gången. Har lite blandade känslor inför det hela, men allra mest känner jag att det vore skönt att komma igång. Har stått och stampat på samma ruta länge länge nu.

Binaa> varför godtog de inte dina scannade provsvar? De bad mig att skicka antingen kopior eller scannade provsvar och då var det inga problem. Skumt... blir lite nervös att det ska bli någon typ av trubbel när vi väl kommer ned.  Kan du ringa till VC och be dem skicka svaren till dig igen? Jag har upplevt att folk blir lite mjukhjärtade och gärna hjälper en om man orkar berätta vad man ska ha proverna till, kanske kan funka?
    Hej och välkommen till tråden! 

Mina provsvar var i form av ett kort brev från läkaren. Stork ville ha Lab-utskriften som inte vårdcentralen har kvar!! Så tröttsamt! Jag berättade för henne att jag fått betala för dom och varför jag behövde dom och då sa hon "Skäll inte på mig! Det är inte mitt fel!"  
    Detta gör ju att jag med största sannolikhet inte hinner få mina provsvar i tid eftersom jag snart har ÄL. :( :(
  • Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-01-23 16:26:08 följande:
    Hej och välkommen till tråden! 

Mina provsvar var i form av ett kort brev från läkaren. Stork ville ha Lab-utskriften som inte vårdcentralen har kvar!! Så tröttsamt! Jag berättade för henne att jag fått betala för dom och varför jag behövde dom och då sa hon "Skäll inte på mig! Det är inte mitt fel!"  
    Detta gör ju att jag med största sannolikhet inte hinner få mina provsvar i tid eftersom jag snart har ÄL. :( :(
    Men gud vad störigt! Och de skickade aldrig själva labpappren till dig? De borde väl ändå lagras nånstans eller hur funkar det? Du kan väl inte behöva ta om proverna? Dom måste fixa det åt dig, det måste dom! Jag skulle ringt dem imorgon och pratat lite ynkligt men bestämt.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012