• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • vivantarpadig

Tack för era svar! Men hur är det med den juridiska biten, hur fungerar det? 

• bönan 04

Ja jennie k det kan man säga jackopt. Detsutom var jag rätt så överviktig med då och det försämrar ju oddsen lite. Tror de sade att det var 15 % chans. Läkaren samma båda gångerna blev nog lite förvånad när det tog sig även andra gången.
    LYCKA TILL GOTT FOLK GE INTE OPP HOPPET. 

• bönan 04

Ja socker pigan vi hade tur lyckades på första försöket=  dotter. Sedan när vi ville ha en till lyckades det igen på första försöket = en son

• Frankie86

Hej tjejer!

Får jag vara med här? =)

Jag och min sambo har en dotter som vi fick via makeinsemination hösten -09.
    Nu försöker vi febrilt att få ett syskon till henne.

Vi ska nu göra vårt fjärde inseminationsförsök.

Var på VUL i dag och hade då 3st äggblåsor i varierande storlek. Väntar på svar från blodprovet jag lämnade i morse. Är det bra ska jag ta Ovitrelle sprutan ikväll. Har ätit pergotime denna gång (som så även 2ggr tidigare).

Är inte speciellt oroad över tre stycken äggblåsor, tidigare hade jag 2st relativt lika stora, och ändå blev jag inte gravid.
    Dottern kom till ¨på första inseminatonsförsöket, ostimulerat.

Bara att vänta och se. lika spännande varje gång tycker jag. Får ändå en mysig känsla över att vara på gång igen, även om jag önskar att vi hade lyckats tidigare.

• kamikirimusi

Hej på er, jag vill också gärna vara med!  :)

Jag och sambon har försökt få till det sedan hösten 2009 utan någon som helst framgång, inte ens antydan till ett plus har vi fått :( (Mannen har dock barn sedan tidigare). 
    Gjorde utredning i höstas och det enda som hittades då var något förhöjt TSH, äter levaxin för detta. 

Nu är det meningen att vi ska göra 2 stimulerade inseminationer, sedan tycker läkaren att vi ska gå över till IVF.

Åt sista pergotimetabletten idag och imorgon är det dags för VUL.  Har varit lite orolig för biverkningar av pergon men hittills har det varit väldig lindrigt, lite trött och tung i huvudet bara. 

Kommer inte ta nån ÄL-spruta utan kör med tester.
    .
    Borde det inte vara större chans att pricka ÄL med hjälp av spruta, nån som har nån åsikt om detta? 

• Solrosen25

Hej allihopa! Hoppas det går bra att jag hoppar på här också Jag och min sambo står på kö för spermiedonation (han har inga spermier pga sjukdom i tonåren) sedan 7mån tillbaka, troligtvis/förhoppningsvis "kör vi igång" med insemination i juni..*längtar* Jag gjorde iaf en flödesundersökning i början av veckan och läkaren tyckte inte att vi ska gå direkt på IVF eftersom äggstockar, äggledare och livmoder ser så bra ut att det borde funka med insemination..Jag tänkte först "skönt, då slipper jag nog hormonstimuleringen som jag hört ska vara tuff både fysiskt o psykiskt" men läkaren pratade om pergotime och 2 sprutor iaf, samt att de brukar avbryta om det blir 3 äggblåsor eller fler. Är det olika beroende på landsting eller är det ngn mer som fått höra detta också?

Håller tummarna för er andra som redan är i startgroparna att det blir + snart

• Binaaa

Hej alla!! Nu är jag tillbaka i sverigeland :) Har börjat räkna ner. 2 veckor kvar till insem Drömmer Hur går det för er andra, Någon som har plussat, när ska ni testa er?

Måste fråga. Vi ska ju till Stork och har skickat in alla provsvaren förutom den här röda hund grejen! Är det ett måste?

• jenniekk

Har haft molvärk sen igår. Har BIM på söndag eller måndag. Börjar redan ge upp... Mensen kommer väl tidigare... Rynkar på näsan

• LiveYourDreams

Jenniek: håller tummarna. :) här ska vi göra spolning av äggledarna i feb o sen kör vi i mars. :) har massa frågor om gyn grönlund, någon som har lust o svara? :)

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-01-19 16:51:37 följande:
    Jenniek: håller tummarna. :) här ska vi göra spolning av äggledarna i feb o sen kör vi i mars. :) har massa frågor om gyn grönlund, någon som har lust o svara? :)
    Kanske kan svara på någon fråga om Gyn Grönlund...
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012