• Frankie86

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej tjejer!

Får jag vara med här? =)

Jag och min sambo har en dotter som vi fick via makeinsemination hösten -09.
    Nu försöker vi febrilt att få ett syskon till henne.

Vi ska nu göra vårt fjärde inseminationsförsök.

Var på VUL i dag och hade då 3st äggblåsor i varierande storlek. Väntar på svar från blodprovet jag lämnade i morse. Är det bra ska jag ta Ovitrelle sprutan ikväll. Har ätit pergotime denna gång (som så även 2ggr tidigare).

Är inte speciellt oroad över tre stycken äggblåsor, tidigare hade jag 2st relativt lika stora, och ändå blev jag inte gravid.
    Dottern kom till ¨på första inseminatonsförsöket, ostimulerat.

Bara att vänta och se. lika spännande varje gång tycker jag. Får ändå en mysig känsla över att vara på gång igen, även om jag önskar att vi hade lyckats tidigare.

• Frankie86

Nu har jag gjort första inseminationen. Men jag har ändå inte så höga förväntningar på denna gång. Kanske lika bra.
    Vi ska göra insemination både lördag och söndag också.

Jenniek: ge inte upp hoppet!! Kram

• Frankie86

Hej tjejer. Nu har vi gjort våran andra inseminering i denna cykel. Mitt sekret såg jätte fint ut och sambon spermaprov såg mycket bättre ut idag än igår.

Börjar dessutom få ont i magen, så ägglossning blir nog nu. Perfekt!! :) i morgon blir det en sista inseminering för att optimera chanserna :)

Lycka till alla ni andra!

• Frankie86

Vi inseminerar med min sambos spermier. Och på andrologmottagningen på Sophiahemmet tycker dom att man gärna kan inseminera flera dagar för att optimera chanserna. När vi fick dottern inseminerade vi 5 dagar på en vecka. Men då var det i ostimulerad cykel, nu har jag tagit pergotime och ovitrelle.

Nu jäklar borde det ta sig! Orkar inte med detta nåt mer!

Jag hade inga grav. Känningar innan jag plussade med dottern ;) lycka till!!

• Frankie86

Jenniek: styrkekramar!!! Bryt ihop och kom igen! Man måste få bli förbannad och besviken för att orka komma tillbaka.

Vi går privat. Och man betalar per insemination. 500:- på vardagar och 800:- på helgerna. Så denna gång blev det fredag. Lördag och söndag.
    Men det är endast med make/sambos spermier.

Så nu återstår 2v av väntan igen!

• Frankie86

Martini bianco: vilken klinik ska ni gå på? Vart bor ni? Kolla annars med Andrologmottagningen på Sophiahemmet om ni inte kan få komma dit. Underbar sköterska som heter Marie. Det är hon som utför alla inseminationer och har gjort det i många herrans år.

Vet att det kan skilja mycket i pris, och då gör dom andra klinikerna bara en insemination. Jag tycker det känns bra att dom inseminerar flera ggr om man vill.

• Frankie86

Martini bianco: jag håller mina tummar för er! Det bästa är ju egentligen att dom inte hittar nåt fel, missförstå på mig rätt.

Min sambo hade sämre kvalité på sina spermier, färre i antal dessutom.
    Men vi har lyckats att få en biologisk dotter via insemination, på första försöket dessutom. Nu har vi gjort vårt fjärde syskonförsök. Så håll tummarna är du gullig :)

Jag kan bara ge er rådet att inte ge upp hoppet och sök er privat om ni kan :)

• Frankie86

Russinet: kan du inte få komma dit i morgon istället? Vi går också på Sophiahemmet hos syster Marie. Har bim nästa helg. Så vi var där förra helgen. Min mans spermier blir bättre om vi har kort avhållsamhet, men det är ju individuellt.

Lycka till! Ring till Marie och hör som sagt om du inte kan komma i morgon. Eller har du tagit ovitrellespruta?

• Frankie86
    lisalycklig skrev 2012-02-02 21:59:43 följande:
    Hej på er!! Jag har nu testat svagt positivt i 3 dagar MEN ovitrellen har enligt FASS inte gått ut kroppen förrän efter 10 dagar o det är i morgon så det känns lite avgörande. Visar det inget i morgon så vet jag att det var ovitrellen. Är jättenervös!!

Det stämmer att Ovitrellen är kvar i kroppen 10 dagar. Men när hade du din insemination?

Jag tänkte att om du får negativt test nu framöver så behöver det inte bero på att du inte är gravid.
     Oftast så får man inte positivt utslag förens vid bim eller till och med när man passerat bim.
    Så misströsta inte om det är negativt nu. Vänta ett par dagar i sånt fall och test 14 dagar efter äl :) jag håller tummarna!

Själv har jag bim i morgon! Denna gången har jag inte känt någonting i kroppen! Alla andra försöken har jag haft som lätt molvärk 1vecka efter äl. Men nu känner jag ingenting. Bara för att jag skriver om det så känns det som att det ilar lite. haha.

När jag blev gravid med dottern (också via insemination) så kände jag heller ingenting och trodde att det var kört. Så jag kan ju hoppas att det är positivt för mig att inte känna något innan bim!

Håll era tummar är ni gulliga. Tänkte testa på söndag om inte mensen dyker upp =)          
  • Frankie86

Jennieek: tack! Kan behöva allt stöd. Har bim idag, för två veckor sen kring kl 12 så hade jag äl. Bara att utvänta dagen och se vad som händer. Ska köpa ett test idag som jag hoppas får användning för i morgon :)

Men nu börjar jag få lite huvudvärk :( hoppas det inte är tecken på mens!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012