Vi som ska börja inseminera 2012
Styrkekramar till dig längtan 30!!
Styrkekramar till dig längtan 30!!
Minaz: jag tror inte att det har någon som helst betydelse. Kör på ni! Swim up spermierna lever två dygn. Lycka till! Jag gjorde vårt sjätte inseminationsförsök förra veckan.
Gick ni också på andrologen?
Längtan 30: när man gör makeinsemination så tvättar man spermierna via en metod som kallas swim up. Endast det bäst spermierna kan simma upp i en lösning som man tillsätter. På så sätt tar man bort dom defekta och slöa spermier som finns i sädesvätskan. Lite kort förklarat :)
Så lite så :) man får lära sig rätt mycket genom denna resa :) snart kanske man kan bli gynekolog eller nåt. Haha :)
Oh shit, kan knappt stå på benen, ropade ner vår hyresgäst och hon hittade mig mitt i rummet där jag hysteriskt stod och hoppade på stället och pekade mot fönstret "TIIIIIITTTTAA" hon trodde jag hittat något kryp eller något, kollade mina vanliga tester och konstaterade ja de är positiva och precis då vart det digitala klart =)
Ja nog har jag lite svårt att hålla mig allt.
Ska nog gå ner och köpa ett cb känsligt test. eller kan dom ge falska positiva utslag?
Nu sticker det i brösten till och från, kan ju hoppas att det är positivt. :)
Kommer inte ihåg hur jag kände med dottern :)
Varför testade jag i morse?
NEGATIVT! Så nu blev jag också negativ!
bim-2.
Kanske ska ringa andrologen på en gång och be om mera pergotime och ovitrelle. mitt högkostnadskort går ut på torsdag på apoteket, bäst att hämta ut medans jag bara betalar 25% av beloppet.
Ha en bra dag alla fina tjejer!
Nu har jag börjat ge upp inseminationerna.
Jag har kontaktat IVF-kliniken i Falun, samt hemortsläkare här i sthlm.
Så nu väntar jag på svar från hemortsläkaren om när vi kan få komma på infomöte. Han hade eventuellt en tid veckan efter midsommar.
Håll tummarna, för jag vill börja nu!!!!
Har dessutom hört en massa gott om IVF Falun, så dit vill jag åka. Kostar dessutom 10 000 mer att göra det på Sophiahemmet här i sthlm.