• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Mailade min gyn om att insem misslyckats. Han svarade då bla: Det va aergeligt. Vad betyder det? Det va synd? Någon danskkunnig? Glad

• Binaaa
    Tack så mycket  sockerpian! Det var en bra idé, jag ska göra om Klamydiatestet på nätet! Sen kan jag bara hålla tummarna på att de andra testerna kommer i tid, och att de inte "gör sig av" med dom igen. Jag har involverat en annan vårdcentral nu oxå som skulle försöka hjälpa mig. Ja måste verkligen ha allt klart till på fredag känner jag. Vilket krångel alltid med den svenska vården!! 
  • sockerpian

Heja Binaaa...dött!!! bara ligg på o tjata, ring ring ring! det lönar sig, de är så jävla slöa!!!
    När jag stampade in på mitt gyn oanmäld satt 4 sköterskor och skrattade vid en dator o kollade på ett klipp av något slag...tror du de skämdes ellerCool haha

• Duvan
    lisalycklig skrev 2012-01-23 18:52:47 följande:
    Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
    Aha, tack. Ja det är ju lite senare än vad de säger på Storken. Det är inte enkelt att veta hur man skall göra.
    Men lycka till imorgon, hoppas ägget inte har släppt ännu:)
  • sunsed1
    Binaaa skrev 2012-01-23 19:45:35 följande:
    Tack så mycket  sockerpian! Det var en bra idé, jag ska göra om Klamydiatestet på nätet! Sen kan jag bara hålla tummarna på att de andra testerna kommer i tid, och att de inte "gör sig av" med dom igen. Jag har involverat en annan vårdcentral nu oxå som skulle försöka hjälpa mig. Ja måste verkligen ha allt klart till på fredag känner jag. Vilket krångel alltid med den svenska vården!! 
    Hej Binaaa

Även jag har fått ringa till Labben flera gånger för provsvar när min läkare inte kunde få till det just med HbC testet. Två gånger fick jag hemskickade exakt likadana kopior. Slutligen har jag skannat in den och ritat in exakt vad jag behövde och hur det borde se ut. Mailat till läkaren och bett henne jämföra när de skickar labbresultat till henne igen.

På tredje försöket fick jag hem allt.
    De på Storken är företsten rätt så vana att det krånglar att få hem alla papper från Sverige. Det sa de själva till mig innan.

Lycka till
  • Äppelblad

Hej på er, har just läst igenom hela tråden och vill gärna vara med!

Vi ska göra en makeinsemination på fredag, det är vår första och känns såklart nervöst men spännande. Jag har PCO och har stimulerat ägglossningen med Pergotime, Puregon och snart också Pregnyl den här månaden. ÄL-testar nu för att vara säker på att fredag är rätt dag.

Brukar läkaren kunna säga något om chanserna för en graviditet då man gör inseminationen? Eller är det bara att vänta och se?

Håller tummarna för er allihopa!

• sockerpian

´Klart du ska vara med äppelbladGlad.

Vad spännande med första inseminationen, jag gjorde min första den 12 januari och ska testa mig på fredag, jag va jättenervös och spänd, så spänd att jag va rädd o fisa barnmorskan i ansiktet när hon va där nere...haha skit jobbigt....men jag lyckades hålla migSkrattande

Jag va ju i danmark på en privatklinik och de sa inget om just mina chanser just vid denna insemination, men tar man hormoner så gör de väl ett ultraljud på gynmottagningen precis innan och kollar om där finns god chans tror jag, har de inte sagt att ni ska göra det innan?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012