• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Tjejer, hur går det för er som väntar på BIM?

Min mensvärk fortsätter och hoppet krymper...

• LiveYourDreams

Undrar mest om öppetider på helg o om man kan betala med kort eller kontanter o om det isåfall ska vara svenska eller danska?

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-01-20 09:57:17 följande:
    Undrar mest om öppetider på helg o om man kan betala med kort eller kontanter o om det isåfall ska vara svenska eller danska?
    De har stängt söndagar och man betalar kontant, Danska kronor.
  • Frankie86

Nu har jag gjort första inseminationen. Men jag har ändå inte så höga förväntningar på denna gång. Kanske lika bra.
    Vi ska göra insemination både lördag och söndag också.

Jenniek: ge inte upp hoppet!! Kram

• sockerpian

Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!

viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.

Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...Drömmer

Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för erGlad

Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
    Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.

jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?

Binaaa: välkommen hemGlad enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
    Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tidGlad

• LiveYourDreams

Jennieek: tack för svaren! Är det lätt att hitta dot från färjan? Håller tummarna!

• isis bianco

Hej tjejer! Hoppas jag kan få ställa en fråga jag och min man är just nu igång med utredning av vår barnlöshet och har samtidigt fått veta att ifall alla prover är normala så kommer vi att bli satta i kö för experthjälp först i september! Här i Skåne måste man nämligen försöka på egen hand i två år. Min fråga är då: om våra prover är normala kan man då ta de resultaten med sig och gå till en privat klinik och göra insemination eller vill de göra en egen utredning med?

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • sockerpian

Hej Martini: Ni kan absolut begära ut era provsvar och sedan ta kontakt med en privat klinik, man får ju betala för sig, men det är det ju värt..väntan är ju fruktansvärd!

• Binaaa
    sockerpian skrev 2012-01-20 11:56:47 följande:
    Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!

viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.

Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...Drömmer

Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för erGlad

Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
    Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.

jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?

Binaaa: välkommen hemGlad enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
    Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tidGlad
    Ja det känns lite som att det kommer bli stressigt in i det sista här med. Jag har alla provsvar förutom röda hund, som jag inte tagit. Dock har jag mina 2 vaccinationskort kvar, så vaccinerad har jag blivit. Jag trodde inte att rödahund testet var obligatoriskt. Fick mens idag, många dagar för tidigt! Min kropp brukar alltid vara som en klocka annars, typiskt att det skulle bli konstigt just denna månaden. Får köpa hem ett extra gäng äl-stickor så jag kan hålla koll på det ordentligt.

Håller båda mina tummar på att det blir Plus ett för er som ska testa nu snart!!!
  • sockerpian

Binaaa: ja men va bra!!! har du blivit vaccinerad så finns det i din vårdjournal...bara skriv dit och begär ut dem vetjaSkrattande (du får ett intyg på att du är immun)

Lycka tillSkrattande

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012