• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-01-15 13:13:42 följande:
    Är helt förvirrad inför vilken dansk klinik man ska välja. Har kollat på gyb grönlund och gaia, cfc o stork. Men hur ska man kunna välja? Hur har ni tänkt?
    Vi valde Gyn Grönlund för att det är lättast för oss att ta sig dit. För att de alltid gör VUL innan insemination. Bra priser och en läkarledd klinik. Fick bra bemötande och förtroende för behandlande läkare direkt. Bra priser!
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-01-15 11:40:52 följande:

Hej tjejer!

JAg och min man gjorde vårt andra DI försök förra veckan. Första gången vi inseminerade hade jag mensvärk och ömma bröst mest hela tiden, den misslyckades dock. Denna gången känner jag mest lite molvärk som kommer och går. Kanske ville så mycket första gången att jag inbillade mig desto mer! Flört

Denna gången är jag mer realistisk och inställd på att misslyckas...

Vid ert inseminationstillfälle: Hade ägget redan släppt vid insem eller var på väg att släppa?

Håller tummarna för oss alla!! Glad

Hej! Detta var min första insemination. Jag fick positiv Äl-test vid 6 på fredagsmorgon och åkte ner och inseminerade mig kl 16 samma dag. Men jag är rädd att det var lite för tidigt, för jag kände av ägglossningen dagen efter, alltså i lördagskväll.

Och eftersom donator spermierna inte kan leva längre än 12 (?) timmar, tror jag - så då är det rätt kört för mig den här gången. Men än så hoppas jag.

(Fast jag har redan ställt in mig på att åka ner i februari igen. :- )
  • sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-01-15 13:13:42 följande:
    Är helt förvirrad inför vilken dansk klinik man ska välja. Har kollat på gyb grönlund och gaia, cfc o stork. Men hur ska man kunna välja? Hur har ni tänkt?
    Jag har haft Storken i tankarna sedan 2008/09, och de var de enda jag kollade upp faktiskt. Men nu vet jag att det finns ett helt uppsjö av kliniker i Danmark i olika prisklasser att välja på. Jag tror storken ligger rätt högt i pris i jämförelse.
  • LiveYourDreams

Tror vi bestämt oss för gyn grönlund. Smidigast o ta sig dit :) idag bokade jag tid för äggledarspolning, så den ska vigöra i början av feb :)

• sockerpian

Sunsed: spermierna lever ett dygn, 24 timmar efter insemination...hoppas det ger dig lite mer hopp Glad

• bönan 04

Lycka till. själva har vi gjort 2 st insiminationer,varav ena blev en dotter den andra en son.

• sockerpian

Liveyourdreams: Funkar det inte för mig nu så ska jag göra en äggledarspolning innan nästa försök, har hört att det kan öka chanserna, men att den kan göra ganska ont=(

• LiveYourDreams

Sockerpian: det ska bara göra ont om det är stopp har jag hört :) inte rädd för att de ska göra ont bara orolig för om det är stopp :/

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012