• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-01-25 13:43:35 följande:
    ´Klart du ska vara med äppelbladGlad.

Vad spännande med första inseminationen, jag gjorde min första den 12 januari och ska testa mig på fredag, jag va jättenervös och spänd, så spänd att jag va rädd o fisa barnmorskan i ansiktet när hon va där nere...haha skit jobbigt....men jag lyckades hålla migSkrattande

Jag va ju i danmark på en privatklinik och de sa inget om just mina chanser just vid denna insemination, men tar man hormoner så gör de väl ett ultraljud på gynmottagningen precis innan och kollar om där finns god chans tror jag, har de inte sagt att ni ska göra det innan?
    *skrattar* Vissa är mer nervösa än andra... Flört

Testdagen närmar sig nu... Hur känns det?
  • sockerpian

hahaha.. ja min sambo har aldrig sett mig så speedad...tur att jag kunde hålla mig annars hade man ju fått söka sig till en ny klinik nästa gång..Skäms

Ja nu är det bara 2 dagar kvar...jag känner ingenting, har dessutom gått ner 1 kg, vilket inte kan peka åt rätt håll, känner mig så ogravid som man bara kan vara...fast i går kväll tyckte jag det spännde och kanske till o me stack lite i tjejmagen...men jag tror det är pms...vågar inte tro annat..

Du då jenniekk, så tråkigt att det misslyckades, sån jäkla besvikelse juRynkar på näsan när beräknar du på att igen?

• Äppelblad

sockepian: oj vad spännande, lycka till på fredag!
    Jag gjorde VUL en vecka före det beräknade inseminationsdatumet (på dag 14) och på dag 10, så läkaren räknade utgående från det ut den dag hon vill göra ingreppet. Hoppas hon räknar rätt och ägget är "klart" då...

jenniekk: tack!

• kamikirimusi

Jag fick inget riktigt omslag på stickan idag som min läkare trodde, men den största äggblåsan färdig ut så jag kommer få ta en Ovitrellespruta ikväll som en säkerhetsåtgärd innan inseminationen i morgon. 
    Det känns lite småläskigt att ge sig själv en spruta i magen, har aldrig gjort det förut...lite rädd att jag ska sätta sprutan fel eller i en ven eller nåt...
    Lycka till ni andra som oxå är på g!

• Äppelblad

kamikirimusi: Det kommer att gå jättebra med sprutan, oroa dig inte! Bara gör i ordning den, ta ett djupt andetag och ett ordentligt tag om ett hudveck och så är det avklarat. Bara den första sprutan är nervös och sen kommer du att känna dig jättestolt. Lycka till!

• kamikirimusi

Äppelblad: Tack för stöd och peppning! Och lycka till på fredag!!!
    Vi kör ju nästan samtidigt då, vad kul! Glad

• sunsed1

Snart BIM, lör eller söndag ska jag testa. Men känner mig  helt ogravid . . .

Mest att mensen är på gång.

Är dock trött ela tiden (kan vara från mörkret och kylan), och så mådde jag så illa på jobbet idag att jag hängde på toan med huvudet mellan knäna det mesta av tiden. (men det kan bero på ångesten), sedan spänner det fortfarande i tjejmagen (kan vara pms), jag svettas rätt mycket och är gråtfärdig för minsta lilla (men det kan också bero på tröttheten och kommande pms)

vem vet? - om 3 - 4 dagar så vet jag.

lycka till tjejer

• sockerpian

Hej allihopa!
    Här kommer en uppdatering: Känner mig fortfarande väldigt ogravid......stack lite i brösten i går, men det är nog bara pms...

I morgonbitti testar jag!

• jenniekk

Lycka till nu Sockerpian & Sunsed!

Spännande att få följa varandra... Vem annars skulle man kunna älta symptom, ickesymptom, känslor och annat med... Glad

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012