• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon

Hej!
    Vet inte om någon redan tagit upp detta, men jag tänkte tipsa om att spara alla kvitton om det är så att man inseminerar i Danmark eftersom man kan söka pengar från Försäkringskassan för vård i annat EU-land om man inte kan få den vård som man behöver i rimlig tid hemma i Sverige. Inte så dumt va?
    Länk för den intresserade:
    www.forsakringskassan.se/sjukvard/vard_inom_eu/planerad_vard_utomlands/!ut/p/b1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOItjAx8nZwMHQ0sgg0sDDwtPSxd3SyN3EMCDYAKIoEKDHAARwN8-l3MTaD68SggYH-4fhRYCT4XEHKDn0d-bqp-QW5ohEGWiSIA4WWM-A!!/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDhTMDgwSTlIOUVGOTJHSkw2/

• sockerpian

Godmorgon...nej inte mycketRynkar på näsan

Tog testet kl 5 i morse...helt negativt, inte äns ett spökstreck...så nu är det bara att vänta in mensenRynkar på näsan

Håller tummarna för dig Sunsed och alla andra såklart!

• Äppelblad

Kom just hem från min insemination. Första försöket.

Makens spermieprov såg bra ut och enligt VUL som läkaren gjorde före hon inseminerade fanns äggblåsan fortfarande kvar men väntas släppa idag. Vi blev ändå rekommenderade att fortsätta försöka på egen hand imorgon för att ha täckt in alla chanser.

Nu börjar en spännande väntan! Man ska väl inte ha för höga förhoppningar på en insemination men visst är det två pirriga veckor tills man kan ta ett graviditetstest...

• Binaaa

Sockerpian: Vad tråkigt att läsa Rynkar på näsan Var detta första försöket eller andra? Kram!

• kamikirimusi

Jag gjorde min första igår eftermiddag. Sambon hade tydligen presterat ett riktigt toppenprov, jag tog en Ovitrelle i förrgår kväll. På pappret ser allt jättefint ut...men jag har ändå rätt små förhoppningar. Kommer bli så himla besviken om jag går och hoppas för mycket. Ska försöka att inte analysera sönder varje litet symtom nu. 

Ni som har erfarenhet av Ovitrelle, har ni fått någon form av biverkningar av den mellan ÄL och BIM?

Sockerpian: Vad trist att det inte blev något denna gången. 
    Sunsed: Håller alla tummar för att det blir plus för dig i helgen!

• sockerpian

nu gjorde jag ett clearblue efter massor av kaffe...och det visade tunnt streck, men helt klart synligt?
    ska testa i morn igen....gud va nojig jag är nu...hoppas hoppas hoppasFörvånad

• sockerpian

nej inte jag heller, men man vågar inte hoppas på för mycket ändå...det känns som att det är för bra för att vara sant i såfall....första inseminationen, helt galet i så fall....men men, jag ska vänta till i morn och ta ett till då!

mycket spännandeDrömmer

• jenniekk

Duvan: Hur går det för dig? Gjort ett nytt försök? Kanske missat något inlägg i tråden... Glad

• Duvan
    sockerpian skrev 2012-01-27 14:43:28 följande:
    nu gjorde jag ett clearblue efter massor av kaffe...och det visade tunnt streck, men helt klart synligt?
    ska testa i morn igen....gud va nojig jag är nu...hoppas hoppas hoppasFörvånad
    Åh så spännande, håller tummarna:) jätte kul!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012