Inlägg från: Äppelblad |Visa alla inlägg
  • Äppelblad

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej på er, har just läst igenom hela tråden och vill gärna vara med!

Vi ska göra en makeinsemination på fredag, det är vår första och känns såklart nervöst men spännande. Jag har PCO och har stimulerat ägglossningen med Pergotime, Puregon och snart också Pregnyl den här månaden. ÄL-testar nu för att vara säker på att fredag är rätt dag.

Brukar läkaren kunna säga något om chanserna för en graviditet då man gör inseminationen? Eller är det bara att vänta och se?

Håller tummarna för er allihopa!

• Äppelblad

sockepian: oj vad spännande, lycka till på fredag!
    Jag gjorde VUL en vecka före det beräknade inseminationsdatumet (på dag 14) och på dag 10, så läkaren räknade utgående från det ut den dag hon vill göra ingreppet. Hoppas hon räknar rätt och ägget är "klart" då...

jenniekk: tack!

• Äppelblad

kamikirimusi: Det kommer att gå jättebra med sprutan, oroa dig inte! Bara gör i ordning den, ta ett djupt andetag och ett ordentligt tag om ett hudveck och så är det avklarat. Bara den första sprutan är nervös och sen kommer du att känna dig jättestolt. Lycka till!

• Äppelblad

Kom just hem från min insemination. Första försöket.

Makens spermieprov såg bra ut och enligt VUL som läkaren gjorde före hon inseminerade fanns äggblåsan fortfarande kvar men väntas släppa idag. Vi blev ändå rekommenderade att fortsätta försöka på egen hand imorgon för att ha täckt in alla chanser.

Nu börjar en spännande väntan! Man ska väl inte ha för höga förhoppningar på en insemination men visst är det två pirriga veckor tills man kan ta ett graviditetstest...

• Äppelblad

Sockerpian: stort grattis till plusset! Du ger oss andra hopp!!

Hur har ni andra mått efter inseminationerna? Alltså före det är dags att göra grav-test. Många gravidsymptom eller inga alls? Jag väntar på att jag ska sätta igång och känna mig skengravid... Såhär två dagar efter inseminationen.

• Äppelblad

Binaaa: styrkekram till dig. Vilket hemskt besked. Fast om man försöker se något positivt är det ju att cellförändringarna upptäcks i god tid?
    När det känns som att jag går på en ändlös radda gynbesök och ultraljud efter ultraljud utan att lyckas brukar jag tänka att om jag drabbas av någon sjukdom kommer den i alla fall att hittas på nolltid.

Sunsed1: Lessen för din skull! Men bra att höra att du blickar framåt. Nästa månad är sannolikheten större!

• Äppelblad

Har BIM-1 idag och kunde inte hålla mig utan testade. Negativt.
    Men läkaren sa att jag inte skulle testa före veckoslutet, så helt utan hopp är jag väl inte än.

Har fortfarande ont i brösten (det har jag haft sedan några dagar efter inseminationen) och en värk i magen som inte känns som mensvärk.

• Äppelblad

BIM+1 idag, testade negativt och tecken på att mensen är på väg.

Första försöket på insemination misslyckades alltså. Försöker samla kraft och blicka framåt mot nästa månad.

• Äppelblad

Tack ska ni ha!
    Hoppet är ute då det gäller den här månaden men jag försöker blicka framåt. Det hjälper att läsa de positiva saker ni skriver!! Kanske jag borde ägna mig mer åt visualisering...

Jag har PCO och det är att få till själva ägglossningen som är problemet. Nu gjordes inseminationen när äggblåsan hade växt till ca 19 mm, men sådär instinktivt tror jag att den borde ha växt sig ännu större. Så nu vet jag bättre till nästa månad hur medicinerna fungerar och kan börja tidigare med Puregon (som var det som fungerade för mig). Och förhoppningsvis få en bättre äggblåsa. Och förhoppningsvis ha bättre tur vid inseminationen. Ja, det är så mycket som ska gå rätt.
    Men som sagt gäller det att fokusera framåt nu.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012