Inlägg från: kamikirimusi |Visa alla inlägg
  • kamikirimusi

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej på er, jag vill också gärna vara med!  :)

Jag och sambon har försökt få till det sedan hösten 2009 utan någon som helst framgång, inte ens antydan till ett plus har vi fått :( (Mannen har dock barn sedan tidigare). 
    Gjorde utredning i höstas och det enda som hittades då var något förhöjt TSH, äter levaxin för detta. 

Nu är det meningen att vi ska göra 2 stimulerade inseminationer, sedan tycker läkaren att vi ska gå över till IVF.

Åt sista pergotimetabletten idag och imorgon är det dags för VUL.  Har varit lite orolig för biverkningar av pergon men hittills har det varit väldig lindrigt, lite trött och tung i huvudet bara. 

Kommer inte ta nån ÄL-spruta utan kör med tester.
    .
    Borde det inte vara större chans att pricka ÄL med hjälp av spruta, nån som har nån åsikt om detta? 

• kamikirimusi

Yes, jag hade två fina äggblåsor på 10 & 11 mm, så på torsdag ska vi få göra vårt första försök!
    Om jag mot förmodan inte får positivt på Äl-testet på onsdag så ska jag få en ÄL-spruta. Allt såg jättebra ut så här långt och dessutom har mitt TSH gått ner till 1,6 vilket han var väldigt nöjd med. 

• kamikirimusi

Jag fick inget riktigt omslag på stickan idag som min läkare trodde, men den största äggblåsan färdig ut så jag kommer få ta en Ovitrellespruta ikväll som en säkerhetsåtgärd innan inseminationen i morgon. 
    Det känns lite småläskigt att ge sig själv en spruta i magen, har aldrig gjort det förut...lite rädd att jag ska sätta sprutan fel eller i en ven eller nåt...
    Lycka till ni andra som oxå är på g!

• kamikirimusi

Äppelblad: Tack för stöd och peppning! Och lycka till på fredag!!!
    Vi kör ju nästan samtidigt då, vad kul! Glad

• kamikirimusi

Jag gjorde min första igår eftermiddag. Sambon hade tydligen presterat ett riktigt toppenprov, jag tog en Ovitrelle i förrgår kväll. På pappret ser allt jättefint ut...men jag har ändå rätt små förhoppningar. Kommer bli så himla besviken om jag går och hoppas för mycket. Ska försöka att inte analysera sönder varje litet symtom nu. 

Ni som har erfarenhet av Ovitrelle, har ni fått någon form av biverkningar av den mellan ÄL och BIM?

Sockerpian: Vad trist att det inte blev något denna gången. 
    Sunsed: Håller alla tummar för att det blir plus för dig i helgen!

• kamikirimusi
    sockerpian skrev 2012-01-28 08:51:45 följande:
    Jag är GRAVID......jag tror det knappt, men det är ett plus...det visar väl ingenting annars??? eller??? jag är helt snurrig av lycka!

försökt i 7 år och så åker man till Danmark och pangSkrattande
    Wow grattis!!!!
  • kamikirimusi
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    31 snart 32...
  • kamikirimusi

Fick mens idag Rynkar på näsan. Precis som väntat.
    Visste nästan direkt att det inte hade tagit sig för jag hade samma gamla vanliga pms som jag alltid har.
    Tar en månads paus nu och satsar på försök nr 2 i mars, som just nu mest känns som en transportsträcka fram till IVF...
    Lycka till alla ni andra! 

• kamikirimusi
    Längtan 30 skrev 2012-02-09 21:21:07 följande:
    fy va synd att d inte tog sig! :( beklagar, håller tummarna att nästa försök går bättre! {#emotions_dlg.flower}
    Tack {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012